גוגל (Google) הכריזה על מספר תכונות חדשות באפליקציית המפות שלה Google Maps, הרלוונטיות בעיקר לעסקים קטנים, כמו מסעדות לדוגמה, שרוצים לשכנע לקוחות להגיע אליהם. החידוש המרכזי הוא אפשרות להצעת מבצעים מיוחדים ללקוחות שיבחרו לעקוב אחרי פרופיל העסק דרך אפליקציית המפות, כולל קופונים להנחות שאותם ניתן יהיה להציג בבית העסק עצמו.
בנוסף, מציעה כעת גוגל אפשרויות עריכה מתקדמות יותר לפרופיל, בהן אפשרות לבחירת התמונה המועדפת שתייצג את בית העסק, העלאת לוגו שיוצג לצד פרטי ההתקשרות, ומנגנון המאפשר ליצור קישורים קצרים לגישה מהירה לפרופיל העסק, מתוך כוונה שקישור זה ישולב בכרטיסי ביקור או בעלוני פרסום. בנוסף, הקימה גוגל אתר ייעודי המאפשר הפקת חומרים פרסומיים, כדוגמת פוסטרים או סטיקרים, המדגישים ניקוד גבוה, אם יש, לו זכה בית העסק ממשתמשי גוגל, או ציטוטים מתוך ביקורות מהללות.
נכון לרגע זה, מגוון השירותים הללו מוצעים לבתי העסק בחינם – כל שהם נדרשים לו הוא להקים פרופיל עסקי רשמי ולשמור עליו עדכני ומפורט ככל האפשר. כמובן שבעבור בתי עסק המבקשים להתבלט מעל מתחריהם, מציעה גוגל חבילות פרסום שונות הבאות לידי ביטוי במיקום העסק בתוצאות החיפוש באתר – אך לא אמורות להשפיע על הדירוג וביקורות המשתמשים.