שירות הדואר ג’ימייל (Gmail) הוא שירות חינמי הנתמך, כמו רוב שירותי גוגל, באמצעות פרסומות. עד היום גוגל הפעילה פרסומות טקסט פשוטות בגרסה השולחנית, אך האם הם עושות כעת את דרכן גם אל המסך הקטן.
בשבוע האחרון עודכן יישום הג’ימייל לגרסה 4.6 אשר כולל בין היתר תצוגת קריאה בתצורה של קלפים (Cards) המאפיינת את יישומי גוגל השונים, אך זהו לא השינוי היחיד. האתר ‘Android Police‘ מיהר לנתח את קובץ ה-APK ומצא עדות לכך כי בקוד קיימת תשתית להצגה של פרסומות, בדמות במחרוזות טקסט הנוגעות לפעיליות שניתן לבצע עם הודעות הפרסום:
<string name=”ad”>AD</string>
<string name=”ad_will_not_save”>Will not save ad as message</string>
<string name=”ad_will_save”>Will save ad as message</string>
<string name=”ad_dismissed”>Ad dismissed</string>
כרגע לא ידוע האם נקבל פרסומות טקסט בלבד, או בדומה לגרסה השולחנית פרסומות שנראות כמו הודעות דוא”ל תחת המחיצה ‘קידומי מכירות’ (Promotions). כידוע פרסומות מניבות רווח רב לגוגל ומפתיע שעד כה לא הופיעו פרסומות על המסך הקטן, למעט ביישום ה’יו-טיוב’ שהוא בדומה לג’ימייל גם יישום ליבה במערכת ההפעלה ומציג פרסומות ווידאו, לכן אין זה מפתיע שגם יישום הדוא”ל עתיד להציג פרסומות שכאלו, שכאמור הגרסה השולחנית של שירות הדוא”ל הפופלרי כבר מציגה.
הם דווקא כן
יוטיוב וג’ימייל אינם יישומי ליבה של מערכת אנדרואיד.
יישומי ליבה הם יישומים שמגיעים עם המערכת, כמו – אתה לא תאמין – יוטיוב וג’ימייל!
רוב היצרניות הגדולות מוסיפות את היישומים האלה למערכת שלהם אך הם לא באמת חלק ממערכת ההפעלה.
קח את זה ממפתח אנדרואיד שמתעסק בין השאר בקוד המקור של המערכת.
אפליקציות לכל דבר. ההבדל הוא שבמרבית הרומים הרישמיים הם מגיעים במחיצת ה system וכמו שלא תוכל למחוק יישומי מערכת אחרים, גם אותם לא תוכל.
כמובן שבעזרת root ניתן למחוק או להפוך חזרה כ user ..