ברבעון הראשון של 2019 נמכרו ברחבי העולם 48% יותר שעונים חכמים מאשר ברבעון המקביל ב-2018, כך פרסמה בסוף השבוע חברת המחקר Counterpoint.

מי ששולטת ללא עוררין בתחום היא אפל (Apple), שבעוד מכירות ה-iPhone שלה מידלדלות, ה-Apple Watch שלה נמכר בחודשים ינואר עד מרץ במספר יחידות גבוה ב-49% מאשר שנה קודם לכן. בזכות הגידול הזה התחזקה שליטתה של אפל בענף השעונים החכמים – מ-35.5% לפני שנה ל-35.8% כעת. זהו נתח שוק גבוה יותר משל החברות הממוקמות ב-4 המקומות הבאים יחד.

במקום השני התמקמה סמסונג (Samsung), שמכרה בשלושת החודשים הראשונים של 2019 מספר שעונים גבוה ב-127% לעומת הרבעון הראשון של 2018, והגדילה את נתח השוק שלה מ-7.2% ל-11.1%. במקום השלישי נמצאת imoo הסינית, שנתח השוק שלה ירד מ-12.8% לפני שנה ל-9.2% כעת.

פיטביט (FitBit) רשמה עלייה מ-3.7% ל-5.5%, ועקפה את אמייזפיט (Amazfit) שירדה מ-4.6% ל-3.7%; ואילו וואווי (Huawei) זינקה משבריר אחוז בתחילת 2018 ל-2.8% בתחילת 2019, תוך שהיא עוקפת את פוסיל (Fossil) וגרמין (Garmin), שירדו מ-3.2% ו-1.9% ל-2.5% ו-1.5%, בהתאמה.

ב-Counterpoint מעריכים כי הסיבות לצמיחה במכירות שעונים חכמים הן בעיקר ההתמקדות בבריאות ושיפורים טכנולוגיים כמו קישוריות סלולרית עצמאית ושיפור חיי הסוללה. החוקרים ציינו כי בשנים הקרובות צפויים השעונים להשתפר – הן מבחינת הטכנולוגיות שהם כוללים והן מבחינת הגודל והמשקל שלהם שילך ויתקרב לאלה של שעונים רגילים – ומכירותיהם ימשיכו לצמוח.

קרא עוד:  גם בפרטנר מוכנים להשקת סים אלקטרוני עם Apple Watch