הבאזז בשוק השעונים החכמים היה קצר, כך לפי חברת המחקר IDC המציגה נתונים בהם לראשונה, נרשמה ירידה חדה במכירות בהשוואה לשנה קודמת, וזאת לאחר שנה שנחשבה לעמוסת השקות של מוצרים חדשים.
ברבעון השני השנה שהסתיים בחודש יוני, נמכרו כ-3.5 מיליון שעונים חכמים. זו ירידה של 32% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, אז נמכרו 5.1 מיליון מוצרים. זוהי כך נראה הירידה הדרסטית ביותר שראינו בשוק המחשוב הלביש ובשוק השעונים החכמים בפרט.
אפל סחפה את השוק למטה
בהשוואה לנתונים של שנה שעברה, השנה אפל (Apple) היא המובילה בשוק, אולם היא גם זו שספגה את הירידה החדה ביותר: נמכרו 1.6 מיליון שעוני Apple Watch לעומת 3.6 מיליון שעונים באותה התקופה אשתקד. מדובר בירידה של 55% והיא זו שלמעשה השפיעה על הקטגוריה כולה.
אחריה נמצאת סמסונג עם עלייה של 51% ומכירות של כ-600 אלף יחידות ברבעון השני של השנה, לנובו במקום השלישי עם מכירות של 300 אלף יחידות וצמחיה מרשימה של 75% משנה לשנה, LG עם נתון מכירות דומה וצמיחה של 26% ו-Garmin עם כ-100 מוצרים שנמכרו ברבעון. כל החברות כאמור רשמו עלייה פרט לאפל, אך הפרש המכירות לטובתה גדול בהרבה.
ב-IDC טוענים שנרכשו פחות שעונים ב-2016 כי צרכנים מצפים לראות דגמים חדשים בעלי חומרה ושיפורים, מה שאכן לא קרה. למרות הנתונים הקודרים, האנליסיטים של IDC דווקא צופים כי שוק השעונים החכמים ירשום עלייה ב-2017.
לפי דעתי שעון חכם זה סתם מיותר.
זה היה ברור. טלפונים זה אמצעי קשר עם המון פונקציות מועילות. שעון זה פריט שחצי מהאנשים לא עונדים. החצי שעונד שעונים מתחלק לאלה שמתייחסים לשעון כפריט קלאסי ולא יחליפו לשעון אלקטרוני. חלק שחושבים ששעון לא אמור לעלות יותר מ300 שקל, ואלה שחיים טכנולוגיה וגדגטים. וזה השוק המצומצם של שעונים החכמים. עכשיו, חלק משוק המצומצם גם מאוכזבים הביצועים של השעונים החכמים, הסוללה, התפקוד וכד. סקרים מראים שחלק ארי מאלה שקונים שעונים כאלה, גם מוכרים אותם תוך כמה חודשים. בהתחלה התפלאתי שלברות בעלות אוריינטציה צעירה וגדגטית, כמו קסיו לא מיהרו להיכנס לשוק הזה. כנראה הם צפו שפיתוח לא יחזיר את ההשקעה במכירות.