חברת מחקרי השוק קנאליס (Canalys) מציגה את נתוני המכירות בשוק הטלפונים החכמים לרבעון השני של שנת 2022, ולפי המספרים התעשייה מוסיפה להתכווץ. בהשוואה לאותו הרבעון בשנה הקודמת נרשמה צניחה של כ-9 אחוזים במכירות, לרמה שלא נראתה מאז הרבעון השני של שנת 2020 – שיאה של מגפת הקורונה ברוב מדינות המערב.
עם זאת, בדירוג היצרניות המובילות לא נרשם כל שינוי. סמסונג (Samsung) שומרת על מקומה בראש הטבלה, עם נתח שוק של 21 אחוזים ומכירות של כ-61.8 מיליון מכשירים. אפל (Apple) אחריה, עם נתח של 17 אחוזים ומכירות של 49.5 מיליון. כמובן שבמקרה של סמסונג, מדובר בנתון הכולל גם מכשירי ביניים ודגמים זולים יחסית שאותם משווקת החברה במדינות מתפתחות, בעוד שאפל לא באמת מציעה אף מכשיר ״זול״, ואת עיקר מכירותיה משקפים בקנאליס לסדרת ה-iPhone 13.
במקום השלישי שאומי (Xiaomi), שאומנם איבדה מעט מנתח השוק שלה (14 אחוזים לעומת 17) אך מצליחה לשמור על מעמדה, ואחריה אופו (OPPO) והיצרנית וויוו (Vivo), אף הן מאבדות מעט נתח שוק ליצרניות אחרות, אך לא מספיק בכדי לאבד את מיקומן.
את עיקר הצניחה במכירות משקפים האנליסטים של קנאליס למשבר המתמשך בתעשיית השבבים המקשה על כל היצרניות ומגביל את מלאי המכשירים הזמינים לרכישה, כמו גם סוגיות גיאופוליטיות (המלחמה באוקראינה) ומה שנראה כמשבר כלכלי הגורם לחלק מהצרכנים להעדיף לחסוך את כספם במקום לשדרג. התחזית של קנאליס, אם כן, היא להמשך הפגיעה במכירות לאורך כל 2022, למרות השקות צפויות של מכשירים חדשים במהלך המחצית השנייה.
אין במכשירים החדשים שום חידוש שהמכשירים משנה קודמת ולפני לא יודעים לבצע.
אין ממש בחירה כבר..אין LG , אין htc, אין סוני , אין Nexus ,
אוי געגועי לנקסוס..
כן אין נקסוס, אבל יש פיקסל… בהיבט הזה לא השתנה כלום :-)