Ghost War, מצב המשחק המקוון בו שתי קבוצות של ארבע סוכנים מתחרים אלה באלה זכה לפופולריות רבה בכותר Ghost Recon Wildlands. לא מכבר הכריזו במפיצה יוביסופט (Ubisoft) כי מצב זה יגיע גם אל Breakpoint, הכותר האחרון בסדרת משחקי Ghost Recon אך יכלול מספר שיפורים נוספים.
בתערוכת Gamescom יצא לנו להתנסות במצב ה-Elimination בו הקבוצה הראשונה לחסל את כל ארבעת הסוכנים של הקבוצה היריבה מנצחת. לא מדובר במשימה כה פשוטה שכן כל עוד יש סוכן אחד חי זה יכול להחיות את חבריו הנופלים לקבוצה, דבר המעניק דינמיות רבה לנעשה בשדה הקרב.
אחד השינויים הבולטים בהשוואה ל-Wildlands הינו השינוי שבוצע למערכת התפקידים, זו צומצה ועתה ניתן לבחור רק מבין ארבעה סוכנים: Assault, Sharpshooter, Medic ו-Panther שלכל אחד מהם יכולות וציוד המקנים להם תפקיד ייחודי בשדה הקרב. כך ה-Sharpshooter הינו צלף המאפשר לספק חיפוי מרחוק אשר ניכן גם ביכולת מיוחדת המסוגלת לחדור דרך השכפ”צ של הסוכנים היריבים ואילו ה-Panther המהיר בעל היכולת המיוחד להסוות את עצמו דבר המאפשר להתגנב בקלות אל מאחורי קווי האויב.
כל סוכן מרגיש שונה דיו כאשר קבוצה מגוונת של סוכנים העובדים ביחד הכרחית לניצחון. אם זאת בהדגמה צויין כי למרות שלכל סוכן תפקיד ייחודי אין מניעה משאר הסוכנים לשאת ציוד שונה וכך לדוגמא ניתן לצייד את הסוכן בעל תפקיד ה-Panther ברובה צלפים.
בהדגמה היה ניתן להתנסות בשתי מפות: Skell Port אתר בנייה בנמל ו-R&D Camp עם מחנה במרכזו של אי טרופי. המפתחים ציינו כי מדובר במפות מהודקות יותר אשר יועדו במיוחד ללוחמה טקטית של שחקן-נגד-שחקן (PvP) כשהן כוללות נקודות תצפית, אזורים נסתרים לאיגוף, מחסות וכן נקודה מרכזית כמו אנטנה או מרכז מבצעים אשר שליטה עליה מעניקה יתרון תחרותי כשהיא חושפת לזמן מה את מיקום הקבוצה היריבה. בנוסף על המפה מפוזרים פריטים שיכולים לסייע בקרב כמו אמצעי ריפוי לחברה קבוצה שנפלו או רחפן אותו ניתן להטיס במהירות בשדה הקרב כדי לחשוף את מיקום האויבים. אלו בתוספת של זירה שהולכת וקטנה לקראת סוף המשחק, מכניקה שהמפתחים השאילו ממשחקי ‘באטל רויאל’, גורמת למשחק להרגיש מהיר יותר כשלא ניתן עוד רק להתחבא בנקודת תצפית גבוהה אלא כדי להשיג יתרון במערכה יש ליזום, לתקוף ולהשיג שליטה על הנקודות על המפה.
למרות שבהדגמה יכולנו להתנסות רק בשתי מפות, אלו הרגישו שונות זאת תודות למערכת יום ולילה ומזג אוויר המשנה באופן מהותי את הדינמיקה על המפה. כך במשחק אחד במפת הנמל היה יום בהיר ושמשי, דבר שהקל לאתר את האויבים ולצלוף בהם מרחוק. אך לאחר מספר משחקים נטענה אותה המפה בלילה גשום, דבר שהקשה על הראות ולא אפשר היה להשתמש באותה טקטיקה שהובילה לניצחון כמה משחקים קודם לכן.
נראה שעם השינויים שבוצעו ב-Ghost War, יוצרי המשחק מנגישים את משחק היריות הטקטי עבור דור השחקנים שגדל גם ב-Fortnite או Overwatch. עם מערכת תפקידים מהודקת המאפשרת ליצור סוכן לפי טעמו של השחקן, מפות משתנות המעניקות מגוון וכן הכללה של מערכות כמו: נקודות שליטה, ציוד מיוחד ומפה שהולכת וקטנה אשר הופכים את המשחק למהיר ותוקפני אך לא פחות טקטי.
המשחק Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint מפותח ומופץ על ידי Ubisoft וצופי לצאת ב-4 באוקטובר עבור קונסולות ה-PlayStation 4 ו-Xbox One וכן אל המחשב אישי דרך חנות ה-Uplay ושירות הזרמת המשחקים Google Stadia.