נוחות ונגישות היא אחת הצרות בתחבורה בעתיד האורבני שמעסיקים מדענים ומעצבים כאחד. אם אין חנייה לגובה, אז למה שלא נחנה את כלי הרכב לגובה. אם כולנו נוסעים לאותו כיוון, אז למה שלא נהפוך את המכוניות שלנו לרכבת? הנה שני רעיונות.
חד אופן – הפתרון המושלם לתחבורה עירונית
זהו כמובן לא הקונספט הראשון של כלי תחבורה העתידי אשר נתקלנו בו, אך רוחב ההיקף של הרעיונות התמונות בו ככל הנראה אינו בר השוואה. כאן האלמנטים של תיכנון עירוני ואף תכנון תשתית הכוללת לא רק תחבורה אישית, אלא גם ציבורית, ויותר מכך התשתית דואגת לבעיות החנייה.
בתחרות תכנון James Dyson Award הוצגו כלי רכב ליחיד שנבנו בצורת טבעת של שתי מטר ורוחב של 70 סנטימטרים. כלים אלו אפשר לנצל גם לתחבורה בתוך רכבות מהירות, הנעות סביב ערים גדולות.
בעיית חנייה גם היא פתורה כאן – מכונה תרים את כלי הרכב ותרכיבו על מגדל של עד תשעה מטרים. בהתחשב שהמכונית הינה ברוחב 70 סנטימטרים בלבד, חניה אחת כזו תספיק לתריסר מכוניות. נותר רק לקוות כי בעוד 20 שנה הערים שלנו יראו כך..
הרמזור לא רק יעצור, הוא גם יציג
אחד הזמנים המבוזבזים בחיי האדם הינם ההמתנה לחלוף האור האדום ברמזור. אחד הרעיונות שהציעו המעצבים ב-Yanko Design הוא פשוט – להוסיף לקולטי השמש שכבר קיימים בחלק מן הרמזורים גם מסכים.
בזמן שאתם ממתינים לרמזור ירוק בדקה ואף לפעמים יותר העיניים שלכם תועסק במידע על מזג האוויר או מצב התנועה בכביש. עם הופעת האור הירוק התצוגה תכבה אוטומטית.
מה אתם חושבים, כיצד תראה תחבורת העתיד?
טיפה בעייתי למשפחות….
אפשר לעשות רכב משפחתי שהוא ארוך כמו זחל של טנק
למה הם התקמצנו על המגדל שיעשו מגדל של 20 מטר יהיה יותר מכוניות….
סתם פנטזיות הזויות…
טיפה בעייתי למשפחות….
אפשר לעשות רכב משפחתי שהוא ארוך כמו זחל של טנק
למה הם התקמצנו על המגדל שיעשו מגדל של 20 מטר יהיה יותר מכוניות….
סתם פנטזיות הזויות…
יו, רעיון ה-Tube מלהיב ברמה קיצונית! בתור מי שכבר שנים מטיף לתחבורה ציבורית אבל לא מרוצה ממצבה, זה יכול להיות השילוב שיפתור גם את הפקקים, גם את בזבוז הדלק (או החשמל) וגם את צפיפות החניות.
פששש באמת מעניין על מה עוד יחשבו!