מייסדי הסטרטאטפ המצליח RiseUp לניהול כלכלת הבית, שגייס עד היום 50 מליון דולר, לא ידעו שהדרך להצלחה עוברת ב..פקס. והרבה. יפתח בר, שותף מייסד וסמנכ”ל טכנולוגיות של החברה: RiseUp מייסדי הסטרטאטפ המצליח RiseUp לניהול כלכלת הבית, שגייס היום 50 מליון דולר, לא ידעו שהדרך להצלחה עוברת ב..פקס. והרבה.
יפתח בר, שותף מייסד וסמנכ”ל טכנולוגיות של החברה: “חיפשנו אחר דרך לסייע ללקוחותינו לחסוך כסף בתזרים החודשי שלהם. ראיינו שרוב הלקוחות משלמים עמלות בנק וכרטיסי אשראי. להפתעתנו, גילינו שהמפתח להצלחה טמון בתוכנת פקס פשוטה שבה השתמשנו כדי לשגר לבנקים השונים בקשות של לקוחותינו לבטל את העמלות שלהם, ובאורח פלא כ–70% מהבקשות ששלחנו נענו בחיוב. אז, לא חשבנו שפעולה כל כך פשוטה תביא לתוצאות מידיות של קיצוץ בשורת ההוצאות החודשיות, פשוט שלחנו את לחמנו על פני המים, בדרך הישנה והטובה. אחרי שעזרנו למאות לקוחות להוריד את העמלות האלה, הבנו שצריך קודם כל לתת להם תמונה ברורה של איפה הם נמצאים בתזרים החודשי כדי שיבינו איך החסכון משפיע על השורה התחתונה שלהם ועוזר להם לקבל החלטות כלכליות. משם בנינו את התזרים של רייזאפ.”
גם scorebaba, הסטרטאפ שפיתח שיטות לדרוג תוצאות משחקי כדורגל ההופכות כל אוהד כדורגל למומחה, נדרש להתגבר על פערים טכנולוגיים משמעותיים כשהיה צריך לספק תחזיות לגבי משחקים בסופשבוע ולהעלות אותם דרך ערוצי המדיה, ולפתע נפל החשמל בכל העיר.
שחר מרגלית, מנכ”ל scorebaba: כש-95% מהסטרטאפים נכשלים, היזמים שתמונותיהם הצליחו להגיע לקו הגמר ולהתפרסם, הם אלה שחשבו אחרת והסתכלו על התמונה מזווית שונה. אלברט איינשטיין אמר כבר מזמן כי “אדם שמעולם לא עשה טעות הוא אדם שמעולם לא ניסה משהו חדש”, וטעויות אלה הן שהביאו אותם לקו הגמר של התמונה עם חולצות הלוגו וחיוכי ההצלחה בעיתון. אבל אותן טעויות וסיטואציות משעשעות הן אבני הדרך האמיתיות בדרך למוצר המוגמר, כל האלתורים כשלא היה להם עדיין מכשור או מקום מתאים לבצע את הניסוי והפספוסים המשעשעים והזכורים של ההתחלה.
כך למשל ראם רוקח סמנכל הטכנולוגיות בסטרטאפ החנייה wisesight חיפש עמוד גבוה כדי לתלות את מצלמת הבינה המלאכותית האוספת נתונים על חניה ומכוניות ברחוב ומנתחת אותם. הוא לא לקח בחשבון את להקת היונים שנבהלה מהמבקר המוזר ועפה באימה ישירות לפרצופו עד שכמעט הפילה אותו לקרקע. “המערכת שלנו מבוססת על מצלמות האוספות מידע על כלי התחבורה וחניות פנויות. לצורך כך הייתי צריך לתלות את המצלמה גבוה כדי שיהיה לה שדה ראייה רחב של השטח למטה. אני את המסקנות שלי הסקתי, ומאז משתדל לעשות עם היונים שלום ולא להפריע להן”.
מסתבר שתחום הבינה המלאכותית מספק סיטואציות משעשעות גם וירטואלית. גוני גרופר, מנכ”לית ומייסדת סטיילטק, המייצרת דוגמניות וקטלוגים שיחליפו את ימי הצילום וההפקות בלחיצת כפתור: “כשניסינו לייצר דוגמניות וירטואליות שמתאימות לעולם האופנה במגוון מידות וצבעים, הדוגמניות הראשונות שיצאו היו מרחיבות את מנעד הדוגמנות הקיים לכיוונים הלקוחים מעולם האמנות הסוריאליסטית, עם ראש ענק, צבעים לא תואמים בין הראש לגוף, חלקי גוף חסרים ובגדים שיושבים על הגוף באופן מאוד לא הגיוני ותואם את המציאות, הפיתוחים הבאים כבר תיקנו את המודלים הייחודיים, איך לומר”
Comovid, ההופכת טקסטים לסרטונים באמצעות AI, נתקלה בביקורת צופים עוד לפני העלייה למסך. איל מרגלית, מנכ”ל Comovid: “במסגרת הניסויים הראשונים שלנו, שלחנו לקבוצת המיקוד שלנו (כ-400 איש בקבוצות ווטסאפ) דקה של וידאו לסיכום חדשות היום – אקטואליה, ספורט ועוד – בבוקר, בצהריים ובערב. אחרי כמה חודשים, הפסקנו עם זה כדי להתקדם הלאה, לפרויקט אחר אבל התלונות לא הפסיקו להגיע. הנסיינים שאלו למה הפסקנו לשלוח להם את סרטוני החדשות כי הם הפסיקו לקרוא עיתונים ולראות חדשות בטלוויזיה באותה תדירות, כמעט בכלל לא. אז הבנו שיש לנו פה משהו בידיים”.
דר’ גל גושן מנכל חברת המכשור הרפואי PatenSee אשר פיתחה מערכת אופטית המבצעת בדיקה מלאה של הפיסטולה – עורק החיים החיוני לחולי דיאליזה – נקודת החיבור בין מכונת הדיאליזה לכלי הדם על זרועם וזאת בצורה פשוטה ומהירה וללא צורך במגע, נאלץ למצוא דרכים יצירתיות לדמות יד של מטופל, לאחר שהניסויים החיים הופסקו בשל הקורונה. הוא החליט לייצר סימולטור שיאפשר הדמיה כמה שיותר קרובה למצב הקליני – הפרעה לזרימת הדם בפיסטולה. לשם כך איתר מכולה המכילה בובות חלון ראווה שבורות: “הרגשתי דמות מסרט אימה כשנכנסתי לשם עם מסור וניסרתי מספר זרועות ו”חלקי גוף” בובתיים. זה היה סוג של ריפוי בעיסוק בשבילי: בסגרים הראשונים כשכולם היו תקועים בבית, אצלי על שולחן האוכל בסלון היו מפוזרים חלקי גפיים, בקרים אלקטרוניים, חלקי פנאומטיקה, ונוזלים מדמי דם מלאכותי”.
הודעה לעיתונות