מיקרוסופט פרסמה את הדו”חות הכספיים לרבעון האחרון (Q4) של שנת 2014 ובהם החברה מציינת כי ברבעון הרביעי נמכרו 6.6-מליון קונסולות Xbox.
לפי הדו”חות הכספיים של חטיבת המכשירים לצרכן, אשר כוללים את מכשירי ה-Windows Phone, Surface, Xbox ומנוע החיפוש Bing זכתה החטיבה לגידול של 8% עם הכנסות כוללות בסכום של 12.9 מליארד דולר. מהדו”חות עולה כי הקונסולות זכו לכמות מכירות נאה בשלושת החודשים האחרונים של שנת 2014 וכאמור 6.6-מליון קונסולות אקסבוקס נמכרו עד ה-31 לדצמבר, למרות הכמות הנאה מדובר בירידה בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד בו נמכרו 7.4-מליון קונסולות.
הירידה במספר קונסולות ה-Xbox שנמכרו מגיעה חרף העובדה שלקראת עונת החגים, על-מנת לחזק את כמות מכירות קונסולת ה-Xbox One הוזילה מיקרוסופט (Microsoft) את מחיר של קונסולת הדור-הבא שלה ב-50 דולר למחיר ממולץ לצרכן של 349 דולר ואף הציעה מארזים הכוללים משחק להורדה בחינם ללא תוספת תשלום. הורדת המחיר האגרסיבית הניבה פרי ובארה”ב קונסולת ה-Xbox One הייתה לקונסולה הנמכרת ביותר במהלך נובמבר-דצמבר, אך למרות זא נמכרו פחות קונסולות בהשוואה לעונת החגים הקודמת בה הושקה קונסולות הדור הבא של מיקרוסופט. בתחילת ינואר הסתיימה ההוזלה הזמנית והמחיר הקונסולה חזר למחיר של 399 דולר, אך כנראה בעקבות ההצלחה של הורדת המחיר הוזילה (שוב) מיקרוסופט את מחיר הקונסולה ב-50 דולר והפעם ללא תאריך סיום.
חשוב לציין כי בדו”ח מיקרוסופט לא מוסרת נתונים פרטניים אודות כמות קונסולת ה-Xbox One וה-Xbox 360 והסכום של 6.6-מליון קונסולות מתייחס לשתי הקונסולות גם יחד, לצורך השוואה סוני (Sony) מכרה ציינה כי נמכרו בעונת החגים כ-4.1-מליון קונסולת PlayStation 4 בלבד.