החל ממחר (יום רביעי) תשלב קרן מוזילה (Mozilla) פרסומות בתוך דפדפן ה-Firefox, או ליתר דיוק קישורים לתוכן ממומן שיוצג בתוך דף ה'לשונית החדשה' בדפדפן. הקישורים הממומנים יוצגו למשתמשי גרסה 60 ומעלה בארצות הברית תחילה, כאשר בקרן מציינים כי למשתמשים תהיה היכולת להסתיר תוכן לא רלוונטי או לחילופן לבטל את יכולת הצגת הפרסומות לחלוטין.

הצגת הקישורים הממונים מתאפשרת באמצעות השירות Pocket אותו רכשה הקרן ב-2017. כאשר דרך השירות יוצגו המלצות וקישורים לאתרים ומאמרים רלוונטיים למשתמש. מוזילה, לדבריה, תציג הצעות תוכן ממוקדות מבלי לפגוע בפרטיות המשתמשים.

נייט ווינר (Nate Weiner), מייסד Pocket, הביע את מחאתו בבלוג של מוזילה על אובדן הפרטיות לטובת השימוש בשירותי רשת חינמיים. אך בד ובבד מציין כי ניתן לעשות זאת אחרת: בניגוד לחברות אחרות המציגות פרסומות למשתמשים במוצרים שלה – קרי פייסבוק (Facebook) או גוגל (Google) – הקרן אינה אוספת את המידע של משתמשי הדפדפן כאשר "כל ההתאמה האישית נעשית בצד הלקוח, וזאת מבלי 'לשאוב' את כל המידע האישי של המשתמשים ושיתופו עם אחרים".

קרן מוזילה היא ארגון ללא מטרת רווח ושילוב פרסומות יאפשר את המשך הפיתוח של הדפדפן ופעילות הקרן. נכון להיום הכנסות מוזילה מבוססות על תרומות ועל שיתופי פעולה מסחריים בין חברות כמו גוגל שמנוע החיפוש שלה מוגדר כברירת המחדל בדפדפן.

קרא עוד:  עכשיו זה רשמי: אפשר לנתק התקני USB מהמחשב גם ללא שליפה בטוחה

 

-פרסומת-
מנהל רשתות במקצועו והוא בעליו הגאים של ערוץ היו-טיוב The G3 Show. הוא גיימר, גיק וכל מה שבניהם. דעתן וחובב חפיצים מושבע. שי מחליף טלפונים כמו גרביים וכל כמה חודשים ניתן למצוא אצלו חפיץ חדש ביד. הדבר היחיד שהוא אוהב יותר מחפיצים הוא להשתמש במושגים עבריים (ידעתם שחפיצים הם גאדג'טים?). בזמנו החופשי המועט משמש שי כמקור מידע טכנולוגי ״של החבר׳ה״.