בזמן ששוק הטלפונים החכמים לא מצליח להלהיב כמו בעבר, דווקא הטלפונים הפשוטים זוכים לעדנה, כך לפי דו"ח חדש של חברת המחקר קאונטרפוינט (Counterpoint).

לדברי החברה, ברבעון השלישי של 2018 תפסו טלפונים אלו 23% מכלל מכירות מכדשירי הסלולר בעולם. באופן מעניין, ציינה החברה כי דווקא בהודו, ובעקבותיה באסיה, חלה ירידה במכירות הטלפונים הפשוטים, אך במזרח התיכון ובאפריקה נרשם גידול עצום של 32%, שהביא לכך שבסיכום כללי זהו הרבעון הרביעי ברצף בו מכירות הטלפונים הפשוטים עולות, בעוד אלו של הטלפונים החכמים מתכווצות.

בחלוקה גאוגרפית, 54% מהטלפונים הפשוטים נמכרו באסיה, 36% באפריקה ובמזרח התיכון, 6% באירופה ו-5% בכל אמריקה.

נתון מעניין במיוחד הוא העובדה שהגידול המשמעותי ביותר נרשם עבור המותג נוקיה (Nokia) של HMD Global, שעלה למקום השני עם 14%, צמוד לאייטל (iTel) ההונג-קונגית, תוך שהוא עורף עוקפת את המותג Jio של חברת LYF ההודית וסמסונג (Samsung) הקוריאנית.

בקאונטרפוינט מעריכים כי הטלפונים הפשוטים קורצים מאוד לאוכלוסיות עניות וכאלה שגרות במדינות בהן אין אספקת חשמל סדירה, כך שחיי הסוללה הארוכים של טלפונים פשוטים חוסכים למשתמשים את הצורך להגיע לפחות פעם ביום לחנות שבה יש נקודות טעינה תמורת תשלום. גם השדרוג של טלפונים פשוטים לדור רביעי והזמינות של גרסאות ייעודיות של פייסבוק, WhatsApp ועוד הופכים אותם לשימושיים יותר. החברה צופה שמכירות הטלפונים האלה ימשיכו להוות נתח משמעותי משוק הסלולר בחמש השנים הקרובות.