השנה ההכנות לפסח יהיו קלות הרבה יותר: רגע לפני חג האביב, או בשמו המוכר יותר ‘חג הניקיונות’, יגיעו לראשונה לארץ שואבי האבק האייקוניים של ענקית מוצרי החשמל הגרמנית FAKIR. מדובר בכניסה של שחקן חזק ומוכר לשוק שנהנה מזינוק של כמעט 200% במכירות בשנתיים האחרונות.
ברחבי העולם, השואבים של FAKIR זוכים לתהודה רבה בזכות המחירים האטרקטיביים לצד הפתרונות הטכנולוגיים הייחודיים שהמותג מציג, והבשורה מגיעה גם לארץ. כך, למשל, מוצר הדגל HSA800, שואב אבק אלחוטי, נטען בחמש דקות בלבד – לעומת מוצרים של חברות מתחרות אשר זקוקים לכ-40 דקות טעינה, מכיל מוט טלסקופי שמתארך עד 22 ס”מ ומונע כלל את הצורך להתכופף, תאורת LED המסייעת לניקוי מיטבי של המקומות החשוכים ביותר ועמדת טעינה ללא צורך בקיבוע לקיר (1,990 ש”ח).
בעוד ששואבי האבק האלחוטיים (“סטיק”) הם הפופולריים ביותר בישראל ואחראיים על יותר ממחצית המכירות בשנה האחרונה, ליין השואבים ש-FAKIR יציג בארץ כולל גם קטגוריות נוספות – שואבים חובטים (עומדים) כמו הדגם המוכרHSA222 והקל (1.9 ק”ג) אותו ניתן להפוך גם לידני (699 ש”ח), שואבים נגררים כמו ה-RANGER ELCTRONIC אשר מאופיין בטכנולוגיית שאיבה חדשנית ועוצמתית עד 890 וואט (790 ש”ח), ושואבים קטנים יבשים ורטובים עם סוללה חזקה ותאורת לד.
בין הטכנולוגיות הבולטות שמציג המותג ניתן למנות את Air Wave – שיטת יניקה ייחודית, אשר מאפשרת להמשיך לשאוב גם כאשר המיכל מלא, ומערכת צנטריפוגלית אשר מייעלת את השאיבה בזכות הפרדה מלאה בין זרימת האוויר לאבק הנשאב לתוך המיכל.
קבוצת FAKIR מתהדרת באחת ממחלקות המחקר והפיתוח המתקדמות והגדולות בעולם, והיא מוכרת גם בזכות החשיבות הרבה שהיא מייחסת לשמירה על כדור הארץ. כבר בשלב הפיתוח מושם דגש על חיסכון מקסימלי במשאבים – הן בעת הייצור והן בזמן השימוש, ומאוחר יותר – גם על המיחזור.
קבוצת הענק הגרמנית החלה את דרכה בתחום מכשירי ניקוי הרצפות כמעט לפני 90 שנה, ובמהרה הפכה לשחקנית מרכזית ומובילה בתחום. בעקבות הצלחתה הרבה, הוסיפה בשנות ה-50 לקו המוצרים גם את קטגוריית מכשירי החימום הביתי. כיום היא נחשבת לאחת החברות המובילות בתחום מוצרי החשמל הביתיים, ומוצריה נמכרים ביותר מ-60 מדינות ברחבי העולם. בארץ, בנוסף למבחר הרחב של שואבי האבק, היא תציג גם מאווררים, מיקסרים, מגהצים ועוד.
מי שמייבאת את המותג לארץ היא קבוצת קלינטון סחר, אשר נכון להיום מייבאת לארץ מספר מותגי חשמל בינלאומיים, ביניהם TEKA ו-NORMANDE. מוצרי הקבוצה נמכרים ברשתות ובחנויות מוצרי החשמל הבולטות בישראל.
“מחלקת הפיתוח בקלינטון סחר בחרה להשקיע במותג הזה בגלל האטרקטיביות שלו בשוק העולמי, והיתרונות הטכנולוגיים אותם הוא מציג בשוק שצומח מאוד בשנים האחרונות. אנחנו מאמינים שהמוצרים יתאימו מאוד לקהל המקומי, שכן מדובר במחירים אטרקטיביים מאוד ביחס לשוק לצד איכות גבוהה, ופתרונות חדשים לחלוטין שהוא ינגיש לישראלים”, אומר אסי ארביב, מבעלי קלינטון סחר.