הולכת לקראת המשתמשים: בכנס המפתחים השנתי, F8, אותו ערכה ענקית הרשת אמש, היא הודיעה על השקת כלים מיוחדים ואפשרויות חדשות למפתחי האפליקציות השונות, תוך כדי מתן דגש על שמירת פרטיותם של המשתמשים.
“אנחנו עומדים בפני תחילתו של עידן חדש”, כך התחיל מנכ”ל הרשת החברתית הגדולה בעולם את כנס המפתחים השנתי, ותרצו או לא- הוא צודק. הכלים המיוחדים אותם חשפה החברה יאפשרו למפתחי האפליקציות השונות להציג למשתמשים מהו חלק מפרופיל המשתמש האישי שלהם ייחשף בעת התחברותם הראשונית לאפליקציות ושירותי צד שלישי, מה שאומר שהמשתמשים יזכו למעט יותר “שמירה על הפרטיות” כהדגרתה של הרשת החברתית. צעד נוסף וחשוב לא פחות עליו הודיעה פייסבוק, היא האפשרות ליידע את המשתמשים אילו מבין חבריהם יוכלו לחלוק עימם את המידע הנעשה באפליקציה, כמו גם התמונות המשותפות דרכה, דבר עד כה המשתמשים השונים כלל לא היו מודעים אליו.
הפרטיות מעל הכל
בנוסף לשינוים בהרשאות האפליקציות השונות, הוסיפה החברה את הכפתור “התחבר באנונימיות” לצד כפתור ההתחברות הרגיל לכל האפליקציות הדורשות את שרותיה. בזכות כפתור זה, יוכלו המשתמשים לצפות באלו תהליכים האפליקציה משתמשת ללא חשיפת פרטיו של המשתמש ובהתאם לכך יוכל המשתמש לבחור האם להמשיך להשתמש באפליקציה באנונימיות, או להתחבר עם גישה לכל ההרשאות הכולל חשיפת פרטיו האישיים של המשתמש. בזכות השרותים החדשים אותם השיקה החברה, יוכלו המשתמשים לנהל ולקבל שליטה טובה יותר על האפליקציות הדורשות את חשיפת פרטיו האישיים של המשתמש והרגלי השימוש. החברה גם חשפה פאנל מיוחד שיעזור למשתמשים לקבל מידע באילו מבין האפליקציות השונות השתמש בצורת ההתחברות הרגילה, ואילו מהן התחבר באנונימיות.
הפרסומות מגיעות
אולם, לא רק בהכרח דברים חיובים היו בכנס המפתחים הערב: ייתכן כחלק מהתחרות בחברת הענק גוגל, השיקה הערב חברה מנגנון פרסומות מיוחד, המזכיר במעט את מנגנון ה-AdWords של חברת גוגל. המנגנון החדש יאפשר למפתחים להציג על גבי יישומיהם תכנים המיועדים כמו כפפה ליד להרגליו של המשתמש- כך יוכלו גם מפתחי האפליקציות להרוויח גם לא מעט כסף בזכות המידע האישי הרב אותו צברה פייסבוק במהלך השנים אודות משתמשיה.
לייק גם ביישומים חיצוניים
עד כה, נאלצו המשתמשים השונים לשתף תכנים מהאפליקציות השונות על ידי כפתור השיתוף שהיווה חלק בלתי נפרד מהאפליקציה. פעולה זו, גרמה למשתמשים לעבוד “שעות נוספות” ודרשה מהם לצאת מהאפליקציה בה הם משתמשים, לבצע את פעולת השיתוף באפליקציית פייסבוק עצמה ולאחר מכן לחזור לפעילות השוטפת. הפתרון לתהליך השיתוף המייגע יינתן בזכות הצבת כפתור לייק בכל אפליקציה הדורשת פעילות עם הרשת החברתית ולמפתחים תינתן אפשרות להטמעת הלייק ישירות כחלק ממשק המשתמש שהם בונים. כך מקווים בחברת הענק להגיע לליבם של המשתמשים, שיוכלו מעתה לשתף תכנים ביתר קלות בלחיצה על כפתור בודד- המסמל למעשה את פייסבוק מיום היווסדה.
האם זוהי סנונית ראשונה המבשרת את תחילתו של עידן הפרטיות למשתמשים שכבר התרגלו לעובדה שפרטיהם האישיים חשופים לכל דורש? ייתכן. בהנהלת פייסבוק הבינו כי דרך נוספת להגיע למספר רב של מנויים ברשת החברתית היא כפי הנראה שמירה על פרטיותו של המשתמש שאינו שש לחשוף את פרטיו האישיים. אם אכן פייסבוק תמשיך בצעדים כגון הצעדים שחשפה הערב- אזי חזונו של מארק צוקרברג קרוב בפני מימוש
וידאו: הרגעים הגדולים מאירוע F8
הודעה לעיתונות:
אתמול אירחנו למעלה מ-1,700 מפתחים ב-f8, ועידת המפתחים העולמית שלנו בסן פרנסיסקו.
מארק צוקרברג פתח את הוועידה ודיבר על שלושה נושאים:
- יציבות למפתחים: אנו מבינים שהדרך הטובה ביותר לעזור למפתחים לבנות יישומים שיוכלו לשפר חיים של אנשים ולהפוך את העולם למקום מקושר יותר היא לספק להם בסיס יציב. החדשות החשובות ביותר שלנו השנה הן העובדה שהתמקדנו לחלוטין בבניית פלטפורמה יציבה.
- האנשים במקום הראשון: שמענו מאנשים שהם חוששים לשתף מידע עם אפליקציות, ומעוניינים לקבל יותר שליטה יותר על הנתונים שלהם. אנו נותנים לאנשים יותר שליטה בחוויות אלה, כדי לאפשר להם ללחוץ על הלחצן הכחול בביטחון.
- כלים ושירותים חוצי פלטפורמות: מטרתנו היא לבנות גשר בין פלטפורמות למכשירים ניידים, כדי להקל על המפתחים.
משימתנו היא לעזור למפתחים בכל רחבי העולם לבנות אפליקציות, לאפשר גידול ולייצר מהן רווחים, בכל המכשירים והפלטפורמות. הכרזנו על יותר מתריסר מוצרים חדשים למפתחים, כולל העדכון הגדול ביותר לכניסה לפייסבוק וכן רשת הפרסום של פייסבוק Audience Network.
לבנות
- כניסה חדשה לפייסבוק – מאפשרת לאנשים לבחור איזה מידע לשתף עם אפליקציות
- כניסה אנונימית – דרך לאפשר לאנשים להתחבר לאפליקציות מבלי לשתף עם המפתחים פרטים אישיים מפייסבוק
- יציבות משופרת – התחייבות ליציבות של שנתיים עבור מוצרי הפיתוח המרכזיים שלנו
- AppLinks – קישור נוח יותר בין יישומים
- עדכונים ל-Parse – עדכנו מחירים בכדי לאפשר פיתוח יישומים בצורה פחות יקרה, והצגנו כלי מפתחים לבניית יישומים באמצעות Parse שעובדים באופן לא מקוון
לגדול
- תיבת שיתוף במסנג’ר – מאפשרת לאנשים לשתף תוכן מיישומים עם חבריהם באמצעות אפליקציית מסנג’ר של פייסבוק
- כפתור ‘אהבתי’ למכשירים ניידים – מאפשר לסמן ‘אהבתי’ בדפים או בתוכן של יישומים נפרדים באמצעות לחצן ‘אהבתי’ מקורי במכשירים ניידים
- FbStart – תוכנית חדשה שתעזור לחברות סטארט-אפ בתחום המובייל לגדול, באמצעות חבילת משאבים וכלים מטעם החברות המובילות בתעשייה
- שליחה לנייד – מאפשרת לאנשים לשלוח בקלות יישום לטלפון שלהם לאחר שביקרו באתר אינטרנט ונכנסו באמצעות פייסבוק
לייצר רווחים
- רשת פרסום Audience Network – כעת למפתחים יש דרך חדשה לייצר רווחים ביעילות מאפליקציות מובייל
הכרזנו גם על ארבעה ממשקי API חדשים של תוכן ציבורי שיעזרו לחברות מדיה לספר סיפורים עשירים יותר בעזרת התוכן והנתונים של פייסבוק.
מחכים כבר לפגוש שוב את כולם בשנה הבאה — וועידת f8 הבאה תתקיים ב-25 במרץ 2015.