פייסבוק (Facebook) הודיעה הודיעה כי ברשת החברתית שלה מחוברים מדי חודש כשני מיליארד אנשים וגם השיקה מגוון חידושים לאפליקציית המסנג’ר (Messenger) שלה, שכרגיל מזכירים מאוד תכונות שמופיעות באפליקציית המסרים המתחרה סנאפצ’אט (Snapchat).
לדבריה, בכל יום בממוצע, מעל 800 מיליון אנשים משתמשים בכפתור ה-Like, בכל יום, מעל 175 מיליון אנשים מגיבים באייקון- “Love” בפייסבוק, מדי חודש, יותר ממיליארד אנשים משתמשים בקבוצות פייסבוק ויותר מ -750 מיליון חברויות פייסבוק חדשות נוצרות בכל יום.
במסנג’ר הציגה החברה תכונה חדשה המכונה “מסיכות” (Masks), אשר כבר הושק בעבר, אבל פייסבוק משיקה אותו מחדש כעת עם תכונות נסתרות שמופיעות רק כאשר מבצעים פעולות מסוימות – כפי שקיים בסנאפצ’אט. כך למשל, אם האפליקציה מזהה תמונה בה הפה פתוח, המסיכה מציעה להוסיף ארנב שזורק לתוכו גזר.
מסכות אחרות כוללות פילטרים מונפשים כמו למשל כוכבים שמקיפים את הראש ועוד שלל אופציות מוסתרות בהתאם לפעולות בתמונות. פילטרים נוספים, שמזכירים את אלו של אינסטגרם, מסוגלים לתקן את הצבע בתמונה ולשנות את האפקט לצורה סגנונית יותר.
תכונה נוספת היא להוסיף מחוות מונפשות שמתאימות למחוות הרגילות הקיימות בפייסבוק, כמו למשל לבבות אדומים סביב הפנים כאשר בוחרים בלב, דמעות כחולות כאשר בוחרים באמוג’י העצוב, וכן הלאה. האנימציות מסוגלות להתאים את עצמן לתווי הפנים שמופיעים בתמונה, ומסוגלות אפילו להשתנות אם אין פרצוף כלל.
בנוסף ניתן כעת לבצע צילומי מסך במסנג’ר ישר מתוך האפליקציה עצמה (במקום להשתמש בכפתורי הטלפון), בדמות לחצן נוסף בתחתית בזמן וידאו צ’אט.