פייסבוק (Facebook) פתחה אמש את עמוד "פעילות מחוץ לפייסבוק", שהושק בקיץ האחרון לגולשים במספר מצומצם של מדינות. בכך, מאפשרת הרשת החברתית למשתמשים יותר שליטה על המידע שנאסף עליהם לצורך התאמת פרסומות.

"פעילות מחוץ לפייסבוק" (Off-Facebook Activity) הוא עמוד המרכז את המידע שנאסף על משתמשים ברשת החברתית על ידי אפליקציות ואתרים חיצוניים, המשתמשים ברכיבים שונים של פייסבוק, כמו רכיבי מעקב או אפשרות להתחבר לשירותיהם ללא הרשמה באמצעות חשבון פייסבוק.

Screenshot of Privacy Checkup prompt in News Feed

עד כה איפשרה החברה למשתמשים לצפות ולשלוט בעיקר במידע שנאסף עליהם בתוך הרשת החברתית, ולא דרך גופים חיצוניים. עתה, יכולים המשתמשים לראות אילו אתרים ואפליקציות שיתפו עם פייסבוק מידע על פעילויות אחרות שלהם, ולהחליט האם הם מעוניינים בכך.

הגישה לניהול המידע הזה מתבצעת על ידי כניסה לקישור הזה ממחשב, או לחיצה על כפתור התפריט באפליקציה, לחיצה על "הגדרות" (פעמיים), ואז גלילה מטה לחלק ששמו "מידע על הפייסבוק שלך" (Your Facebook Information) ובחירה ב-Off-Facebook Activity. שם ניתן לראות את רשימת הגופים שאספו מידע על המשתמש, ולמחוק את המידע מכל אחד מהם או מכולם יחד מחשבון המשתמש – כלומר, המידע שכבר נאסף יישמר, ואף ימשיך להיאסף, אך לא יקושר עם חשבון המשתמש ולא ישמש להתאמת פרסומות עבורו.

בהודעה על פתיחת האפשרות לכולם כתב מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג: "אחת המטרות העיקריות שלנו לעשור הקרוב היא לבנות הגנות פרטיות חזקות בהרבה עבור כל המשתמשים בפייסבוק". הוא הודה כי "אנחנו יודעים שיש לנו הרבה עבודה כאן", והוסיף כי מלבד האפשרות החדשה, שהושקה בתזמון הזה לציון יום פרטיות המידע ברשת, תבקש החברה מ-2 מיליארד משתמשים במהלך השבועות הקרובים לבדוק את הגדרות הפרטיות שלהם באמצעות כלי בדיקת הפרטיות שהושק ב-2014 ושודרג בפעם האחרונה בתחילת החודש. ניתן לגשת אליה באמצעות לחיצה על ההתראה שתופיע בפיד, או בכניסה ישירה לעמוד בדיקת הפרטיות.