בעקבות גוגל (Google), שפרסמה לאחרונה נתונים העשויים לסייע לרשויות למדוד את מידת היענות התושבים להסגר שהוטל בשל משבר הקורונה, מצטרפת גם פייסבוק (Facebook) למאבק במגפה. פייסבוק מפעילה מזה זמן מה תכנית בשם Data for Good, האחראית לפרסום מידע הנאגר על ידי הרשת החברתית למטרות הומינטריות, וכעת מיזם זה ממקד מאמץ בנושא מגפת הקורונה העולמית.
פייסבוק מציעה לחוקרים וקובעי מדיניות גישה לשלוש תצוגות שונות. הראשונה היא מפה המציגה את הקשרים בין תושבי איזור מסוים במדינה, לתושבי איזור אחר באותה מדינה. קשרים אלו קובעים, לפי המודל המתמטי שפותח בפייסבוק, את הסבירות שאנשים מאיזורים שונים יפגשו – וידביקו זה את זה בקורונה. מפה נוספת, המתוארת כ”אינדקס החיבור החברתי” (Social Connectedness Index) יוצרת מיפוי של קשרים חברתיים בין מדינות בכל העולם. גם כאן, המטרה היא לאפשר לגורמי מחקר לנבא את נקודות ההתפרצות הבאות של המגפה, ולרשויות להיערך בהתאם.
תצוגה שלישית, “טרנד התנועה” (Movment Range Trend), מציגה נתונים דומים לאלו שפרסמה גוגל: מטרתה לקבוע האם תושבי אזור מסוים נענים להוראות להסתגר בבית, או שמה הם מוסיפים לנוע.
לתושבי ארה”ב, תציג פייסבוק בראש פיד העדכונים קישור להשתתפות בסקר אודות מצבם הבריאותי ותסמינים שונים של מחלת הקורונה, במטרה לעקוב אחר התפשטות המחלה. הסקר לא נערך על ידי פייסבוק עצמה אלא באתרה של אוניברסיטת קרנגי-מלון מפנסילבניה. גם בישראל עורך מכון ויצמן סקר דומה, שהצליח לנבא במידה מרשימה של דיוק את הערים בהן התפרצה המגפה במהלך השבוע האחרון.