פייסבוק (Facebook) הכריזה כי בקרוב יוכלו מפתחי משחקים ואפליקציות למשקפי המציאות המדומה אוקולוס (Oculus) לשלב פרסומות המותאמות באופן אישי למשתמש בתוך העולם הווירטואלי. פייסבוק מחזיקה כמובן בבעלות מלאה על אוקולוס, כך שמדובר בחיבור הישיר ביותר עד כה בין עסקיה בתחום המציאות המדומה, ובין אפיק ההכנסות המרכזי של החברה – פרסום.
בשלב זה, הפרסומות הן פשוט מודעות או כרזות המופיעות בתוך עולם המשחק עצמו. בלחיצה עליהן, יכול המשתמש להגיע באופן מיידי לעמוד המקושר לפרסומת, או לשמור את הקישור ולחזור אליו אחר כך. בפייסבוק מסבירים כי תחילה יערך ניסוי בפורמט זה שיכלול מספר מוגבל של משחקים ואפליקציות, ולאחר מכן תבחר החברה אילו סוגים נוספים של פרסומות ניתן להציג למשתמשים.
עוד חשוב לציין כי לפי פייסבוק, המידע האישי שבו יעשה שימוש לצורך התאמת פרסומות כולל את סוג האפליקציות שאותן בחר המשתמש להתקין במשקפי המציאות המדומה, כמו גם כל המידע השמור בפרופיל שלו ברשת החברתית. פייסבוק לא תאסוף מידע המבוסס על שימוש במשקפי האוקולוס עצמן, לפחות בשלב זה.
בחברה מסבירים כי המטרה היא לוודא שמשחקי מציאות מדומה יוכלו להיות רווחיים בזכות עצמם, בדיוק כמו משחקים המיועדים לטלפונים חכמים. כך מקווה פייסבוק למשוך מפתחים רבים יותר לפלטפורמה. בנוסף, החברה מודה כי מדובר בתמריץ לה עצמה להמשיך ולהשקיע בתחום. ״הפרסום יעזור לנו לפתח מוצרי AR ו-VR חדשניים שיוכלו להיות נגישים לקהל גדול יותר״, נכתב בהודעה הרשמית.