פייסבוק (Facebook) הכריזה על עדכון משמעותי לתכונת ״מדוע אני רואה את הפרסומת הזו?״ (Why am I seeing this ad), המאפשרת למשתמשים לחקור מדוע הוצגה בפניהם פרסומת מסוימת בתזרים העדכונים שלהם ברשת החברתית. מטרת העדכון, כך לפי פייסבוק, היא להפוך את התהליך לשקוף יותר, וגם לאפשר למשתמשים שליטה רבה יותר בתכנים הפרסומיים שיוצגו בפניהם.

בעקבות העדכון, יוכל כל משתמש לצפות במידע המדויק שגרם להופעתה של פרסומת מסוימת. מידע זה כולל הן קטגוריות ותחומי עניין שאותם סימן המשתמש בעצמו, והן תכונות שאותן הסיק האלגוריתם של פייסבוק בעקבות פעולות שונות באתר. כמו כן, ניתן לצפות גם במידע חיצוני שסופק לפייסבוק על ידי גורם מחוץ לחברה: רשתות פרסום אחרות, חברות המתמחות באיסוף מידע, או המפרסם עצמו. בלחיצה אחת, ניתן לחסום את כל הפרסומות המגיעות ממותג או מפרסם מסוים (כמובן שפעולה זו לא תסיר לגמרי את התוכן השיווקי מפייסבוק, אלא רק תגרום להופעתן של פרסומות אחרות).

תכונה נוספת היא לשונית בשם ״מפרסמים ועסקים״ (Advertisers and Buisness), המופיע תחת הגדרות הפרסום (Ad preferences) בחשבון המשתמש. כאן ניתן לראות את כל המידע שסופק אודות המשתמש על ידי חברות חיצוניות, מרוכז ברשימה אחת. ניתן גם למחוק את המידע (או לגרום לפייסבוק להתעלם ממנו).

בעוד שאלו אכן צעדים המספקים שקיפות רבה יותר לגבי מערכת הפרסום של פייסבוק, את הצעד הדרמטי ביותר בתחום – אפשרות למחיקת כל היסטוריית המשתמש בפייסבוק – החברה טרם ביצעה למרות שהכריזה על תכונה זו לפני יותר משנה.

קרא עוד:  דלף מאגר כתובות מייל של מזכירי קלפיות מהבחירות האחרונות