אם פתחתם היום את אפליקציית פייסבוק (Facebook) וגיליתם סמל חדש של כפתור ניגון בפס התפריטים, ליד הפעמון ושוק הקניות, זו לא תקלה באפליקציה: זהו שירות Facebook Watch שנפתח אתמול למשתמשים בכל רחבי העולם, כולל ישראל, וזאת כשנה לאחר שהושק בארצות הברית. עם זאת יש לשים לב שמדובר בהשקה מתגלגלת לכן יכול להיות שיחלוף זמן מה עד שהשירות יופיע גם אצלכם.
פייסבוק הודיעה על כך בפוסט בבלוג הרשמי שלה. היא מספרת כי הלשונית החדשה היא מקום בו משתמשים יכולים לגלות תוכן ווידאו חדש, להכיר יוצרים שטרם שמעו עליהם, לצפות בסרטונים ששמרו לצפייה נוספת, ואפשרות להשתתף בחלק מהסרטונים באמצעות צפייה משותפת, חוויה אינטראקטיבית וכן הלאה.
בשלב הראשוני, בלשונית החדשה יופיעו סרטונים מומלצים ששיתפו חברים, כמו גם סרטונים מסחריים של חברות שהמשתמש עוקב אחריהן. כאן למעשה טמון הפוטנציאל הכלכלי האמיתי של Watch – היכולת להחדיר פרסומות למשתמשים באמצעות מותגים שהם עוקבים אחריהם או ששותפו על ידי חבריהם. לפי החברה, יותר מ-50 מיליון אנשים בארצות הברית צפו בלפחות דקה אחת של וידאו בחודש באמצעות Watch, וכי מאז תחילת 2018 זמן הצפייה בסרטונים גדל פי 14.
ההשקה העולמית של Facebook Watch מגיעה רגע לפני שהחברה משיקה סדרת מקורית דרמה חדשה בכיכובה של אליזבת’ אולסון (“הנוקמים”), אשר תהיה זמינה לצפייה באמצעות השירות, גם אם בינתיים היא תהיה זמינה רק בגבולות מדינתו של הדוד סם.
שירות Facebook Watch יהיה זמין באפליקציית פייסבוק לאנדרואיד ול-iOS, ובאפליקציות פייסבוק וידאו ל-Apple TV, Amazon Fire TV, Android TV, Xbox One, Oculus TV והטלוויזיות החכמות של סמסונג (Samsung).