גוגל (Google), מתברר, לא הייתה החברה היחידה שניהלה מו"מ לרכישת פיטביט (Fitbit), כך דיווח בסוף השבוע האתר The Information. לפי מקורות המקורבים לנושא, גם פייסבוק (Facebook) ניסתה לרכוש את יצרנית שעוני הכושר.

לפי המקורות, הרשת החברתית הציעה כמחצית מהסכום אותו שילמה לבסוף גוגל תמורת הרכישה – כלומר כמיליארד דולר.

הניסיון של פייסבוק לרכוש את פיטביט מהווה עדות לכך שהחברה מחפשת ברצינות דריסת רגל בתחום החומרה. לפי הערכות, מארק צוקרברג נחוש להפוך את פייסבוק לשחקנית משמעותית בתחום, ומכיוון שאת תחום הטלפונים החכמים היא כבר איחרה היא מנסה להיכנס לכל מה שמסתמן כדבר הגדול הבא: ב-2014 היא רכשה את חברת משקפי המציאות המדומה אוקולוס (Oculus) תמורת כ-2 מיליארד דולר, כדי להיכנס לתחום הזה, ובשנתיים האחרונות החלה לייצר סדרת מוצרי בית חכם בשם Portal.

מצד שני, הרכישות הללו גם מסבכות את החברה, ובמדינות רבות, ובראשון ארצות הברית עצמה, מתנהלים דיונים פוליטיים בשאלה האם יש לכפות על פייסבוק להתפרק לכמה חברות נפרדות. לכן, אולי, ההצעה של פייסבוק על פיטביט הייתה נמוכה יחסית.

החברות לא הגיבו לדיווח.