פייסבוק (Facebook) משיקה כלי חדש שנועד לסייע בהתמודדות עם תופעת ה״פייק ניוז״ – מאמרי חדשות המכילים עובדות שגויות או מסולפות, בין אם מתוך כוונה לייצר רייטינג באמצעות כותרות מפוצצות, לפגוע בכוונה תחילה בארגונים או מוסדות, או ״רק״ בשל עבודה עיתונאית רשלנית. הכלי החדש מספק מידע אודות אמצעי התקשורת האחראי למאמר, בכדי לאפשר לקורא לשפוט בצורה טובה יותר האם מדובר במקור אמין לידיעות.

בלחיצה על סמל בצורת האות האנגלית ״i״ שיופיע לצד המאמר, יוצג הרקע ההיסטורי והמסחרי של אמצעי התקשורת מתוך המאמר העוסק בו באנציקלופדיה הפתוחה ויקיפדיה (Wikipedia). בנוסף, יוצגו קישורים למאמרים נוספים שהעלה אותו ערוץ תקשורת, בכוונה להעניק למשתמש התרשמות כללית יותר מאופי תכניו. לבסוף, מציגה פייסבוק מפה ועליה מיקומים שונים בהם זכה המאמר לשיתופים רבים, כמו גם רשימת חברים ששיתפו את המאמר בטרם קראתם אותו.

רשימה זו תוכל לסייע לא רק בזיהוי חדשות מזויפות, אלא גם בזיהוי חברים המפיצים חדשות כאלה פעמים רבות מבלי שהם מודעים לכך. האם הצעד הבא הוא לחסום את אותם חברים, או לנסות ולהסביר להם היכן הם טועים? זו כבר שאלה עמה יאלצו הגולשים ברשת החברתית להתמודד בעצמם. התכונה החדשה זמינה כעת למשתמשים מארה״ב, ועשויה לעשות את דרכה למדינות נוספות בעתיד הקרוב.