פייסבוק (Facebook) הציגה ניסוי כלים חדש שאמור להוות את התשובה שלה לטענות כי היא מהווה גן עדן למפיצי ‘חדשות כזב’ (Fake News) ואינה דואגת לאיזונן במידע אמתי: תזרים נפרד לחדשות מכלי תקשורת מוכרים בלבד.
הלשונית Facebook News, שמופיעה בינתיים רק באפליקציה הניידת, תיראה באופן דומה לאתר חדשות, אלא שהיא תציג לקט ידיעות מכלי תקשורת שונים. בין הגופים שכבר אושרו נמצאים ABC ו-CBS דרך פוקס ניוז ונשיונל ריוויו, עיתוני העסקים וול-סטריט ג’ורנל, פורבס, ביזנס אינסיידר ובלומברג, ועד מגזינים ממוקדי בידור כמו באזפיד, ווניטי פייר ואל.
בראש הלשונית יוצג יישומון בעיצוב המזכיר את הסטוריז ויראה ידיעות מרכזיות שתיבחרנה על ידי עיתונאים אנושיים, ולא על ידי אלגוריתם. מתחת יוצגו שאר ידיעות היום שתותאמנה באופן אישי לכל גולש, לפי היסטוריית הקריאה והשיתופים שלו. הידיעות יחולקו לקטגוריות בידור, בריאות, עסקים, מדע וטכנולוגיה, וספורט. כמו כן, תכיל הלשונית קטגוריה לכלי תקשורת שהגולש משלם עליהם דמי מנוי דרך האתרים או העיתונים שלהם.
לכל מאמר יהיה, בנוסף ללחיצה רגילה לכניסה אליו, כפתור אפשרויות שיכלול שיתוף, שמירה, הסתרת מאמר, הסתרת כלי התקשורת, וצפייה בכל הסיפורים של כלי התקשורת.
כלי תקשורת שירצו להופיע בלשונית החדשות יצטרכו להירשם ולעמוד בסטנדרטים מסוימים, שכוללים אי פרסום חדשות כזב, אי שימוש בפייסבוק באופן מפוקפק – לדוגמה, הענקת פרסים על לייקים – וכמויות קוראים מסוימות.
לשונית החדשות תהיה זמינה בשלב הראשון לכמות מוגבלת של משתמשים בארצות הברית – למעשה, בעשר ערים בלבד – ובמהלך השנה הקרובה, שתוביל לבחירות הבאות לנשיאות, תיפתח בהדרגה לכלל הגולשים במדינה. השקת השירות במדינות אחרות לא מוזכרת כרגע כלל. פייסבוק ציינה כי בכל מקרה, קישורים לכתבות ימשיכו להופיע גם בתזרים הרגיל.