פייסבוק (Facebook) מחפשת עוד דרכים כדי לגרום למשתמשים לא להתנתק לרגע ולפי דיווחים החברה תשיק פלטפורמה חדשה להעלאה והזרמת פודקאסטים (Podcast) שתהיה זמינה היישר מהאפליקציה.
לפי The Verge, פייסבוק שלחה מיילים ליוצרים על כך שהפלטפורמה החדשה תעלה ב-22 ביוני וציינה כי היא תייעד לכך לשונית נפרדת ותקדם את התכנים בדומה לערוצי הוידאו. “החל מה- 22 ביוני 2021, פייסבוק תהיה המקום בו אנשים יכולים ליהנות, לדון ולשתף את הפודקאסטים שהם אוהבים זה עם זה. כדי לעזור להם למצוא את התכנים שלך, אנו יכולים להוסיף כרטיסייה חדשה לדף שתכלול את הפודקאסטים שלך.” נכתב בהודעה.
הערכה כי פייסבוק תציג פתרון דומה למה שעשתה ספוטיפיי (Spotify) כשהשיקה את השירות החדש שלה לאחרונה. כך היא תשלב תוכן בלעדי, תוכניות ותעודד הפקות מקור. באפריל האחרון פייסבוק כבר שילבה את הנגן של ספוטיפיי בתוך האפליקציה שלה, כך שזהו צעד נוסף בניסיון החברה לחדור לשוק ההזרמה.
אפל השיקה גם היא השבוע את שירות הפודקאסטים החדש שלה במסגרתו מציעה ליוצרים לגבות תשלום חודשי בעבור האזנה לתכנים. חלקם יוגשו עם פרסומות בין פרקים ללא פרסומות, גישה מוקדמת לפרקים שעדיין לא זמינים לקהל הרחב, וגם פרקים המיועדים רק לקהל המנויים. אפל לא דורשת כי אלה יהיו תכנים בלעדיים ותאפשר ליוצרים להעלות אותם גם בפלטפורמות אחרות.
בפייסבוק לא מתכוונים להסתפק רק בפודקאסטים ומתכננים גם לתת אלטרנטיבה לקלאב-האוס (Clubhouse), אבל פחות במיקוד של צ’אט ויותר כתוכן ויראלי. כרגע לא נמסר מתי הדבר יושק, כך שבינתיים אפשר לצפות לשירות הפודקאסטים שיוכרז בשבוע הבא.