פייסבוק (Facebook) מצטרפת לרשימת החברות שיספקו לכותבי אפליקציות שירות מודעות אותן יוכלו לשלב באפליקציות שלהן. החברה הכריזה על השקתו של שירות פרסום חדש שיתחרה עם שירותי הפרסום הדומים של גוגל (Google), טוויטר (Twitter) ואחרות.
רשת הפרסום החדשה, שנקראת Audience Network, תגדיל כאמור את אפשרויות הבחירה העומדות בפני כותבי האפליקציות שמעדיפים לשלב פרסומות באפליקציות שלהם. מבחינת המשתמש זה לא אומר יותר מדי, כי זה לא ממש משנה מהיכן מגיעות הפרסומות. היתרון של פייסבוק הוא שהיא מכירה את המשתמשים יותר טוב מכל חברה אחרת, ולכן היכולת שלה להציע פרסומות מותאמות אישית היא הרבה יותר גבוהה.
עם זאת חברות שמפרסמות בשיטה הזו לא יוכלו לרכוש באופן מוגדר שטחי פרסום באפליקציה כזו או אחרת. הן יוכלו לבקש מפייסבוק שהמודעות שהן מפרסמות ברשת החברתית יפורסמו גם באפליקציות. עם זאת, חלק מהמודעות יכולו להופיע כתכנים באפליקציות מתאימות כגון כאלה שמפרסמות ידיעות חדשותיות.
האפליקציה הראשונה בה שולבו מודעות מרשת הפרסום החדשה של פייסבוק היא אפליקציית זיהוי המוזיקה שאזאם (Shazam), אבל כאמור המשתמשים לא אמורים בכלל להיות מודעים לכך שפייסבוק שולחת אל האפליקציה את הפרסומות.
שוק הפרסום הדיגיטלי מוערך בכ-140 מיליארד דולרים כיום, ורשת הפרסום החדשה תספק כמעט בוודאות תזרים הכנסות לא קטן לחברה, תוך שהיא בעצם מרחיבה את תחום הפעילות שלה אל מעבר לרשת עצמה. יש לציין שמדובר במלך שמתרחש שבוע לאחר שהחברה התחילה לפעיל רשת פרסום בשם Atlas משאפשרת למפרסמים להשתמש במאגר המידע על המשתמשים שיש לפייסבוק כדי לפרסם מודעות באתרי אינטרנט אחרים.
השתתף בכתיבת הידיעה: אריק שיינר