12
בדיוק בזמן לשחרור גרסת ה-Windows 8.1, פייסבוק משחררת אפליקציה רשמית וראשונה לחנות ה-Windows Store. כפי שניתן להתרשם, האפליקציה נראית כמו שילוב מוצלח למדיי כמו של גרסת הסמארטפונים וגרסת הרשת, כך שבמרכז המסך מוצג לנו פיד העדכונים שלנו, מצד ימין נמצא את רשימת החברים המחוברים לכתיבת הודעה או שימוש בצ’אט ומצד שמאל האפשרויות השונות כגון העמודים והקבוצות שלנו, לוח שנה, חיפוש, גישה לפרופיל ועוד. האפליקציה גם תומכת ב-Snap View, תכונה חדשה שמאפשרת להריץ עד 4 אפליקציות בו זמנית אחת לצד השנייה.
האפליקציה זמינה רק ל-Windows 8.1 ולכן אם ברשותכם Windows 8 תדרשו לשדרג לפני שתוכלו להשתמש בה או אם אתם עם גרסאות מוקדמות יותר של Windows תאלצו להסתפק באתר האינטרנט. להורדה, דרך החנות של מיקרוסופט.
אבל למה אף פעם אין תמיכה בכתיבה מימין לשמאל?
לקנות את הסטארטאפים שלנו הם יודעים, אבל תמיכה בשפה שלנו לא מתאים להם.
ואם אנחנו שוק פצפון בשבילם, מה הם יגידו על מליארד וחצי דוברי ערבית?
בזיון.
בזיון?
תן דוגמה אישית לתיקון ה”בזיון” ובמקום לכנות את עצמך TUKI עבור ל “תוכי”.
חוץ מזה, אני ממליץ לך לא להגזים באופן פראי כל כך – אין בעולם “מיליארד וחצי” דוברי ערבית! אפילו לא מיליארד!! אפילו לא חצי מיליארד!!! אפילו לא רבע מיליארד!!!
כנס לויקיפדייה לערך “ערבית” ותגלה שמספר דוברי הערבית בעולם הוא 225 מיליון.
TUKI צודק, אנחנו צריכים להפסיק להתנצל ולהגיד תודה שמישהו בכלל חושב עלינו, אנחנו קונים את המכשירים בכסף ומגיע לנו לפחות תמיכה טובה בשפה שלנו. ו225 מיליון זה שוק עצום, גם אם זה לא מיליארד, שווה השקעה. בווינדוס כבר שנים יש תמיכה מלאה בעברית, מה הבעיה בטלפונים לעשות את זה? ולא מפריע לי השפה עצמה, היישור לימין זה אכן אתגר אבל זה מה שבאמת חשוב, כי לא משנה באיזה שפה אנחנו משתמשים, תמיד נקרא ונראה תוכן בעברית.
ומז, נראה לי ששכחת את האורדו, שמדוברת על ידי 490 מיליון איש!, ופרסית שמדוברת על ידי עוד 100 מיליון איש!
אז ביחד זה יוצא 824 מיליון איש לפחות שרושמים בשפחות של מעברית לשמאל, השאלה המעניינת באמת היא איך ממירים את המספרים האלה לדולרים לחברות הגדולות.
אני משתומם לראות איך בעיית כיוון הכתיבה מציקה למשתמשי פייסבוק שלא קולטים בכלל שמדובר בתוכנה מזעזעת המעוצבת באופן מחפיר. לעתים נדמה לי שפייסבוק שכרה שירותים של גדולי המעצבים בעולם והורתה להם לייצר מפגע עיצובי – ולו כדי “להיות מיוחדים ויוצאי דופן”.
לפתיחת התמונה וצפייה כמו שצריך.
אתם תמיד בכל כתבה שמים תמונה שממנה ניתן להתרשם וגם חצי ממנה מכוסה בכותרת הכתבה ואי אפשר לפתוח את התמונה לצפייה.