פייסבוק (Facebook) ויצרנית המשקפיים ריי-באן (Ray-Ban) הכריזו על Ray-Ban Stories, ״משקפיים חכמים״ הכוללים מצלמה דיגיטלית מובנת. זהו תוצר ראשון של שיתוף הפעולה בין שתי החברות, צעד בדרך למשקפי מציאות רבודה (Augmented Reality) שעשויים להיות הפלטפורמה הגדולה הבאה שתחליף בבוא העת את הטלפון החכם.
אולם עד שזה יקרה, Ray-Ban Stories הם מוצר טכנולוגי פשוט בהרבה. מדובר במשקפי שמש בעיצוב המוכר והפופולרי של ריי באן, המגיעים עם צמד חיישני 5 מגה-פיקסל וזיכרון מובנה המספיק לעד 500 תמונות, או כ-40 סרטוני וידאו קצרים של 30 שניות. הצילום נעשה באמצעות לחיצה על כפתור פיזי בצד המשקפיים, או בפקודה קולית – קריאת ״היי פייסבוק״. אין למשקפיים מסך או תצוגה, מלבד נורה המחליפה צבעים לפי מצב הטעינה.
משקפי Ray-Ban Stories מגיעים עם סוללה המספיקה לכשש שעות שימוש, ומארז נשיאה המסוגל להטעין את המשקפיים שלוש פעמים בטרם נדרש חיבור למתח דרך כבל USB-C. סנכרון התמונות לטלפון נעשה דרך אפליקציה ייעודית בשם Facebook View, שלטענת פייסבוק לא עושה בתמונות כל שימוש לצורך התאמת פרסומות, אם כי כן נדרשת כניסה דרך חשבון המשתמש ברשת החברתית. המשקפיים מגיעים גם עם צמד רמקולים, שאינם חזקים או איכותיים מספיק להאזנה למוזיקה, אך אמורים להתאים לשיחות טלפון או האזנה לפודקאסטים.
את המשקפיים תשווק חברת ריי-באן, והם יהיו זמינים במירב חנויות האופטיקה בארה״ב, קנדה, אנגליה, איטליה, אירלנד ואוסטרליה החל מיום חמישי הקרוב, תמורת 299 דולרים. במחיר זה הם יסופקו עם עדשות בסיסיות נגד קרינת השמש, כאשר עדשות פולארויד או עדשות אופטיות לתיקון ליקוי ראייה ידרשו תשלום נוסף.
כל מה שמריח מפייסבוק ומצלמה זה לא “הי פייסבוק”, זה “בי פרטיות”. גועל נפש של אנשים ששוב ושוב ושוב ‘לכאורה’ כמובן מפרים פרטיות.. בווצאפ.. בפייסבוק, באיפה לא..?
לא מבין הרי אסור לצלםמישהובלי רשותו, אני הייתיתובע כל ילדשצילם אותי עם משקפיים הללו אפלו לרגע, מצלמונון סטופ אצלכל אדם על הראש זה סופה המוצהר של הפרטיות, עד היום עוד אנשים הי צריכים לשלוף סלולרי היית יודע שמצלמים אותך והמנוסמסים לפחות ביקשו רשות לצלם