דיוויד מרקוס, מנהל שירות ה-Messenger של פייסבוק (Facebook), העלה פוסט חגיגי לכבוד השנה החדשה בו הואמתאר כמה מגמות בםטות שהחברה מתכננת ל-2018 עבור כ-1.3 מיליארד המשתמשים באפליקציה. אחת ההבטחות הללו, שגם זכתה למירב תשומת הלב, היא התחייבותו של מרקוס כי במהלך השנה הקרובה Messenger תעבור תהליך של הפשטת תהליכים שיפהוך אותה למהירה ונוחה יותר לשימוש.
“במהלך השנתיים האחרונות, הוספנו לאפליקציה תכונות רבות, חלקן מצאו את מקומן, וחלקן לא. בזמן שמיהרנו לבנות את כל התכונות החדשות הללו, האפליקציה הפכה לעמוסה מדי”, כתב מרקוס.
הכוונה היא, ככל הנראה, שכמה מהתכונות הפופולריות פחות יוסרו לטובת ממשק נוח יותר. פייסבוק כבר מציעה למשתמשי אנדרואיד במדינות רבות בעולם, בהן ישראל, גרסת רזה יותר של האפליקציה, ונראה כי בקרוב גם האפליקציה הראשית תאמץ אופי דומה.
בנוסף הצביע מרקוס על מגמות נוספות שישלטו, לדעתו, בזירת Messenger בשנה הקרובה. לדעתו, משתמשים רבים יאמצו כלים לתקשורת בזמן אמת כגון שיחות וידאו ושיחות קבוצתיות, והשיחות עצמן יהפכו ויזואליות יותר ויותר, עם שימוש רב באנימציות, רגשונים ואפקטים שונים. בצד העסקי, חברות רבות יותר יתייחסו ל-Messenger כאל אמצעי תקשורת משמעותי, אולי אף המשמעותי ביותר, עם לקוחותיהן.