פייסבוק (Facebook) הודיעה כי היא מתכננת שינוי מהותי לתזרים החדשות ברשת החברתית. בשינוי הבא היא תשים דגש בתכנים שמשתמשים נחשפים אליהם. החברה טוענת כי המטרה היא להגביר את החשיפה לתכנים של אנשים אמיתיים שהמשתמש מכיר, ולהפחית את החשיפה לתכנים ציבוריים של מותגים, אמצעי תקשורת ועוד.
השינויים הללו כבר החלו לפעול בהדרגה בשנה שעברה, אבל כעת החברה מעלה הילוך כדי “לעודד אינטרקציות משמעותיות בין אנשים”, לפי מנכ”ל החברה מארק צוקרברג.
צוקרברג אף השיב אש למחקרים שטענו כי רשתות חברתיות גורמות לאנשים להרגיש רע, וטען כי זה תלוי באיך שאנשים משתמשים בהן. לטענתו אם השימוש נכון, הן מסוגלות לשפר את החיים ואת התחושות החיוביות. אם השימוש שגוי, הן מסוגלות להגביר תחושות של בדידות ודיכאון.
ניתנת דגש רב יותר לתכנים אישיים משמעותה, כאמור, פחות תכנים ציבוריים של חברות, עסקים ומותגים, ואלה חדשות רעות לכל מי שמשווק את עצמו באמצעות מודעות בפייסבוק.
צוקרברג ציין כי בעקבות השינויים המתוכננים הוא צופה שזמן השימוש בפייסבוק יירד, אבל יהיה יותר איכותי. “דפים עשויים להבחין כי אחוזי הכניסות אליהם, צפיות הווידאו והתנועה שמגיעה ממקומות אחרים עשויה לרדת. ההשפעה הזו תהיה שונה מדף ולדף, ותלויה בגורמים כמו סוג התוכן ואיך שאנשים מתממשקים איתו. דפים שמייצרים תוכן שאנשים לא מגיבים אליו או משתפים אותו עלולים לספוג ירידה חדה בתפוצה, בעוד אלה שמעודדים שיחה ושיתופים פחות ירגישו בשינוי”, הוא אמר.
עם זאת, למשתמשים תהיה אפשרות לבחור דפים שהם מעוניינים לראות ראשונים בהגדרות של תזרים החדשות, אך ברירת המחדל תהיה מתן עדיפות לפוסטים של חברים ובני משפחה.