עד כמה רוצה פייסבוק (Facebook) שתתחילו להשתמש באפשרות הזרמת השידורים החיים שלה, Facebook Live? הרבה מאוד, כנראה, עד כדי כך שהיא מוכנה לפתוח את הארנק ולשלוף משם מזומנים כדי להשפיע על מה שהיא מחשיבה כמובילי דעת קהל, מתוך תקווה שכולנו נלך אחרי החליל שלהן.
עיתון ה-The Wall Street Journal חשף לאחרונה מסמכים שמגלים כי פייסבוק החתימה כ-140 חברות מדיה ומפורסמים ושילמה להם כ-50 מיליון דולר כדי שיתחילו להשתמש בשירות למשך שנה שלמה. המטרה – לגרום למשתמשים להאמין שהשירות פופולרי מאוד, יוצר צפיות ולכן גם מסוגל להניב רווחים.
בין החברות שקיבלו כסף מפייסבוק ניתן למנות את CNN (שקיבלה 2.5 מיליון דולר), הניו יורק טיימס (3.03 מיליון), באזפיד (3.06 מיליון) ועוד כמו Vox Media (האחראית בין היתר על The Verge), אתר Mashable וגם מפורסמים בינלאומיים כמו הטבח גורדון רמזי, הגורו דיפאק צ’ופרה והשחקן קווין הארט. מה שאומר שאם אתם רואים אנשים מפורסמים לפתע מתחילים להעלות הזרמה חיה דרך הפייסבוק, יתכן מאוד שהם לא עושים את זה סתם כי בא להם – זו פשוט העבודה החדשה שלהם.
לא שונה מאף חברה אחרת שמשלמת בכדי לדחוף את המוצר שלה קדימה.
הדוגמה הכי טובה היא אירועי הסופר בול והמחיר לפרסומת בהם.