פייסבוק (Facebook) הכריזה על הגעתם של Instant Articles, פורמט חדש שמאפשר לאתרי תוכן ליצור כתבות שיטענו במלואם דרך האפליקציה, זאת במקום לשלוח את הגולש לקרוא את הכתבה באינטרנט.
ניו-יורק טיימס, באזפיד, גרדיאן, BBC ועוד יופיעו ככתבות מלאות בפיד החדשות שלנו, זאת במידה ואנחנו מנויים לעמודים שלהם או חבר עשה שיתוף לכתבה. נוכל לצפות בסרטונים, לקרוא ולהגדיל את הטקסט לנוחות מירבית, לצפות בתמונות באיכות גבוהה, להאזין לקבצי קול או לנווט במפות, לקרוא ציוצים מטוויטר וכל זאת בתוך אפליקציית פייסבוק בלי צורך לצאת ממנה.
כדי לסייע לאתרי התוכן, ובעיקר לדאגה של שליטה בתוכן והחשש מהפסדים כספיים, פייסבוק פיתחה כלי, או למעשה פלטפורמה המיועדת למפיצי תוכן המאפשרת להם לנהל את הכתבות שאלו מעלים, לקבוע פרמטרים שונים, לצפות בסטטיסטיקות ונתונים שונים וגם לקבל 100 אחוז מהרווח מהמודעה המופיעה בתוך הכתבה. בתוך כל כתבה יופיע הלוגו של בעל התוכן, אפשרות לעקוב אחר עדכונים ולהירשם לעמוד הפייסבוק שלהם.
שלא תצאו מפייסבוק
המהלך, שדיווחים לגביו כבר הופיעו בחודש שעבר, מעודד את גולשי פייסבוק להישאר זמן רב יותר ברשת החברתית מבלי לעזוב גם כאשר הם קוראים את התוכן החביב עליהם ועצם העובדה כי היא הצליחה לגייס לצידה את האתרים הגדולים בארה”ב, יש כאן הבעת אמון שיכולה לסייע לה להתחיל ולגרום למעבר תוכן לתוך הרשת החברתית.
כיום, כ-85 אחוז מתוך משתמשי פייסבוק גלשו באמצעות המכשיר הנייד, ובמהלכים האחרונים שהיא עשתה כמו שימוש בדפדפן פנימי, שירות העברת כספים בין משתמשים, העלאת סרטונים ועוד, היא הצליחה בשנה האחרונה גם להגדיל את רווחיה מהמכשירים הניידים כך שהמובייל אחראי כיום על כ-73 אחוז מההכנסות.
נכון לעכשיו, ה-Instant Articles יגיע רק למכשירי ה-iPhone ועוד לא ברור מתי זה יגיע גם לבעלי האנדרואיד, ויותר מעניין – האם ומתי גם אתרי התוכן הישראליים יחלו להפיץ את התוכן שלהם דרך פייסבוק.