פייסבוק (Facebook) מפתחת בימים אלו עוזרת דיגיטלית חדשה, במטרה להתחרות במוצרים המובילים בשוק – אלקסה (Alexa) מבית אמזון (Amazon) והסייענית של גוגל (Google Assistant).
לפי הדיווח באתר CNBC, הפרויקט מנוהל על ידי חטיבת המציאות המדומה של פייסבוק במטרה לשלב את הסייענית במוצרי אוקולוס (Oculus), אם כי סביר להניח שתגיע גם לסדרת מסכי ה-Portal של החברה, מוצרים המשלבים בין מצלמה ומסך ומיועדים לשימוש בחדרי הבית. כיום מסוגלים מסכי ה-Portal לענות על בקשות קוליות פשוטות, אולם במקרה שנדרשת פונקציה מורכבת יותר פונה פייסבוק לסייענית אלקסה, אותה כאמור היא מעוניינת להחליף במוצר בפיתוח עצמי.
זו איננה הפעם הראשונה שבה מנסה פייסבוק לתפוס לעצמה נתח בשוק הסייעניות הדיגיטליות. כבר ב-2015 השיקה פייסבוק מוצר בשם M, מעין סייענית דיגיטלית ששולבה בתוך ממשק תוכנת השיחות מסנג׳ר (Messanger). אולם מגוון היכולות של M היה מוגבל יחסית, ובסופו של דבר הכריזה פייסבוק בתחילת 2018 כי היא נוטשת את הפרויקט. ייתכן בהחלט כי הסייענית הדיגיטלית החדשה של החברה היא גלגול עדכני לטכנולוגיות שאותן פיתחה כבר אז.
ואולם מאז 2015, נאלצה פייסבוק להתמודד עם ביקורת הולכת וגדלה באשר לאופן בו מטפלת החברה במידע רגיש אותו מספקים לה המשתמשים. נראה כי יהיה זה אתגר יוצא דופן לשכנע את המשתמשים, החושדים כי פייסבוק מאזינה להם גם כאשר איננה, להכניס לביתם מוצרים המאזינים להם סביב השעון באופן מוצהר ונושאים את לוגו ה-F הכחולה שהפך כמעט סמל נרדף להדלפות ופגיעה בפרטיות.
הכוונה מרגלת אישית. אין אמון בחברה הזאת