פייסבוק (Facebook) יודעת מה אתם רוצים: במספר בדיקות פנימיות אותה עורכת החברה למשתמשים אקראיים, בוחנת החברה את האפשרות לשילוב תזרים חדשות אישי וספציפי שישולב עם התזרים האישי שלכם.
במספר צילומי מסך שהעלה משתמש אנדרואיד מתוך חשבון הפייסבוק האישי שלו לרשת המיקרו בלוגינג טוויטר (או, האירוניה) וטרם נראו אצל שאר המשתמשים, מוצגים מספר תכונות שעשויות להפוך בקרוב לנחלת הכלל. כך, לדוגמה, נראה בצמוד לתזרים החדשות בתחתית המסך, מספר נושאי חדשות עליהם כפי הנראה הביע התעניינות בעבר וביצע עוקב לדף. בין הנושאים ניתן למצוא “חדשות פוליטיקה בארה”ב”, “מזון”, “מסביב לעולם”, “ספורט” ועוד.
Whoah. Massive change to the Facebook news feed. Anyone else seeing this? pic.twitter.com/EA3dFQRS6y
— Tom Critchlow (@tomcritchlow) April 15, 2016
מטבע הדברים וכמקובל, התזרים האישי של המשתמש עדיין יהיה בראש הרשימה וניתן יהיה לעבור בין תזרימי החדשות השונים בהחלקות ימינה ושמאלה. יש לציין, עם זאת, שתזרימי החדשות החדשים הם למעשה שיתופים של חבריו של המשתמש עצמו ופייסבוק מקטלגת אותם תחת נושאים ספציפיים. זאת, כמובן, בהתחשב בדפים השונים אחריהם עוקב המשתמש והעדפותיו האישיות.
בנוסף לתזרים החדשות, תשיק הרשת החברתית ככל הנראה גם כלי דרכו יוכל המשתמש לבחור נושאים שיופיעו בצמוד לתזרים האישי שלו. כך, לדוגמה, יוכל המשתמש לבחור נושאים כגון “בעלי חיים” ו”ומוזיקה” ולאו דווקא את הנושאים שהרשת החברתית בחברה בעבורו. “אנחנו מקבלים דיווחים מאנשים שהיו מעוניינים לשלב כמה שיותר סיפורי חדשות בתזרים האישי במקום לצאת מהפייסבוק עצמו”, כך הגיבה הרשת החברתית לאתר Mashable.
זוהי אינה הפעם הראשונה בה פייסבוק מעוניינת להפוך את התזרים האישי של המשתמשים לכלי חדשות מרכזי: לפני כחצי שנה, בחנה החברה את האפשרות להפוך תזרים החדשות של המשתמשים יותר אישי באמצעות כרטיסיות – מהלך שטרם יצאה אל הפועל. זאת, בשילוב המהלך הנוכחי שפייסבוק תראה לכם את כל החדשות עצמן כסיפור ולא כקישור שמוביל לאתר חיצוני – סטייל טוויטר.
כך או כך, איך שלא נסתכל על זה, נראה כי המטרה העיקרית של פייסבוק היא כי המשתמשים יבלו כמה שיותר זמן בפייסבוק ופחות זמן באתרים אחרים.