פייסבוק (Facebook) השיקה שירות חדש בשם Avatars, המאפשר למשתמשים ליצור דמות גרפית תלת-מימדית שתייצג אותם בתגובות לפוסטים או בשיחות באפליקציית מסנג׳ר (Messanger). המשתמש נדרש לעצב את דמותו פעם אחת, ולאחר מכן פייסבוק תיצור עבורו סדרה ארוכה של סטיקרים ותגובות מונפשות, ללא צורך בעריכה נוספת של הדמות הווירטואלית.
תהליך היצירה תוכנן להיות אינטואיטיבי ומהיר ככל האפשר, אך לדברי פייסבוק גם אישי ונטול כל הטיה: את הדמות ניתן לעצב בכל מין (או ללא הגדרת מין מפורשת כלל), בתלבושות מערביות או מסורתיות התואמות לדתות ואמונות שונות, וכמובן בגווני עור שונים. בשלב זה לא ישולבו בשירות פרסומות, אם כי בחברה בהחלט לא פוסלים אפשרות לשיתופי פעולה מסחריים בהמשך, כך שניתן יהיה לעצב דמויות הלובשות בגדים ממותגים, ואף לרכוש אותם ישירות דרך האתר.
כמו מירב החידושים אותם הציגה פייסבוק לאורך התקופה האחרונה, גם Avatars איננו המצאה מקורית, אלא העתקה של שירות קיים מחברה מתחרה – במקרה זה אפליקציית Bitmoji הפופולרית, שנרכשה על ידי חברת Snap. ״אנחנו בהחלט לא הראשונים״, מודה אמית פולאי, מנהל המוצר בפייסבוק. ״הרעיון של ייצוג דיגיטלי קיים כבר הרבה מאוד זמן. מה שאנחנו מנסים לעשות הוא לחשוף אותו בפני קהל גדול מאי-פעם״.
שירות Avatars יהיה זמין בשלב הראשון למשתמשי פייסבוק באוסטרליה. הוא צפוי להגיע למדינות נוספות בטווח החודשים הקרובים, עד להשקה גלובלית מלאה עד סוף שנת 2019 או תחילת שנת 2020.