פרשה רודפת פרשה: פייסבוק (Facebook) נחשדת כעת כי הציעה לחברות שונות, ביניהן מיקרוסופט (Microsoft) ואמזון (Amazon), הרבה יותר מידע ממה שהחברה התוודתה.

לפי דיווח של הניו יורק טיימס אשר הגיעו לידיו מסמכים פנימיים של החברה, פייסבוק הציעה שיתוף מידע אודות המשתמשים בשירות ליותר מ-150 חברות מסחריות לאורך השנים, מה שמראה עד כמה רחוק הלכה הרשת החברתית כדי לזכות לעוד חשיפה לפרסומים וכמובן עוד כסף.

בין היתר פייסבוק נתנה גישה לאמזון לשמות משתמשים ומידע על דרכים ליצירת קשר; מיקרוסופט קיבלה אישור עבור Bing, מנוע החיפוש שלה, כך שהוא יכול היה לראות כמעט את כל השמות של כל החברים של המשתמשים מבלי לקבל הרשאה לכך; נטפליקס (Netflix) וספוטיפיי (Spotify) יכלו לקרוא את ההודעות הפרטיות של משתמשים, וכיוצא בכך.

חמור מכך הגילוי כי פייסבוק, למרות הכחשות קודמות, מאפשרת לעובדיה לקרוא הודעות פרטיות של משתמשים. מדובר בהפרה באופן כמעט שיטתי של פרטיות המשתמשים שלה, וזאת למרות טענות שהשמיעה בחברה לפיה למשתמשים יש שליטה מלאה על מי שיכול לראות את התכנים שלהם.

"אנחנו לא מתעלמים מהגדרות הפרטיות של האנשים. במשך השנים יצרנו שותפויות עם חברות אחרות כדי שאנשים יוכלו להשתמש בפייסבוק גם בהתקנים ובפלטפורמות שאנחנו לא תומכים בהן בעצמנו", אמר סטיב סאטרפילד, מנהל הפרטיות והמדיניות הציבורית בפייסבוק כתגובה לדברים.

יש לציין כי חלק מהשותפויות שהוצגו במסמכים אלו כבר הסתיימו.

קרא עוד:  דרופבוקס רוצה להיות שולחן העבודה החדש שלכם

מנטפליקס נמסר: "במהלך השנים ניסינו להפוך את נטפליקס לחברתית יותר בכל מיני דרכים. דוגמה אחת לכך היא התכונה שאותה השקנו ב- 2014, שאפשרה ללקוחות שלנו להמליץ על תוכניות וסרטים לחברי הפייסבוק שלהם, דרך מסנג'ר של פייסבוק או באמצעות נטפליקס. תכונה זו לא היתה פופולרית ולכן נסגרה כעבור שנה. בשום שלב לא קיבלנו גישה להודעות פרטיות של משתמשי פייסבוק, וגם לא ביקשנו רשות לעשות זאת".