פייסבוק (Facebook) הודיעה הלילה כי היא עדכנה את אלגוריתם תזרים החדשות שלה, שוב, והפעם בניסיון לבלום את תופעת הקליקבייט – מלכודות קליקים שנועדו לגרום להקלקות מרובות על כתבות (“אתם לא מאמנים מה קרה לחתול שטיפס על העץ”).
האלגוריתם החדש יידע לזהות מילים מסוימות בתוך התוכן, כאלו הגורמות לגולש לתהות לגבי התשובה בשל כותרת מטעה ומכריחות אותו להקליק. כך פייסבוק תבצע ניתוח מעמיק ותדע לאתר מילים המזוהות כקליקבייט, מחרוזת של מילים, מבנה הסטטוס ועוד.
בחברה אומרים כי הם ניתחו באופן ידני עשרות אלפי כותרות וקיטלגו אותם לפי שני סוגים: כותרות שלא מספקות את מידע הנדרש כדי להבין את תוכן המאמר וסטטוסים שבאופן שיטתי מנפחים את המאמר כדי ליצור הטעייה מכוונת. סטטוסים שכאלה פייסבוק מתכוונת למזער ולהקטין את חשיפתם לגולש, דבר שיכול לפגוע מאוד באתרי התוכן. כך לדברי החברה, תזרים החדשות יהפוך לאיכותי ורלוונטי יותר ויעודד בעלי אתרים להעלות תכנים איכותיים.
לפי הנתונים של אתר מזבלה, מלכודות הקליקים הם אחד מהכלים הרווחיים ביותר עבור אתרי התוכן הגדולים, כאשר הכנסה מסטטוס בודד יכולה להגיע לאלפי שקלים. כך כפי הנראה, יאלצו מנהלי האתרים והעמודים לשלם בעבור הסטטוסים שלהם לצורך קידום תכנים בפייסבוק בעתיד הקרוב.
מלכודות קליקים היא תופעה כלל עולמית ולא רק נחלתם של אתרי התוכן הגדולים בישראל. העמוד הפופולרי אמ;לק (ארוך מידי לא קראתי) פועל לצמצם התופעה על ידי שיתוף הסטטוס וחשיפת התוכן האמיתי, אשר מתגלה בסוף כהרבה פחות מעניין מאשר הכותרת שניתנה בפועל.
בינתיים לעמודים הישראליים יש עוד זמן חסד, שכן כרגע האלגוריתם פועל רק בשפה האנגלית.
סוף סוף הם עושים משהו חיובי