פייסבוק (Facebook), לפי חשיפה של האתר The Information, מרכיבה קבוצה של חוקרים ומפתחים שהמטרה שלהם היא ללמוד לנתח תכנים מוצפנים בלי לפענח אותם. הקבוצה בנויה ממומחי בינה מלאכותית, כולל מומחה בתחום שעבר לחברה ממיקרוסופט (Microsoft).
מיקרוסופט היא למעשה אחת החברות שמתחרות בפייסבוק בתחום שמכונה ‘הצפנה הומומורפית’ שנסמכת באופן כבד מאוד על מתטמיקה גבוהה. המטרה היא להמשיך לשמור על ההצפנה של התוכן, כדי למנוע גישה של פושעי סייבר וכדי לשמור על הפרטיות, אבל במקביל לאפשר ניתוח וקריאה של הנתונים. החברות האחרות שמפתחות פתרונות בתחום הזה הן גוגל (Google) ואמזון (Amazon), כך טוען האתר.
המטרה, באופן די ברור, היא להחיל את יכולות ההצפנה ההומומורפית על WhatsApp שכזכור מפתיחה הצפנה מקצה לקצה. השימוש בטכנולוגיית הצפנה כזו תאפשר לפייסבוק לכוון מודעות למשתמשים באופן מדויק מבלי, כאמור, לפגעו בפרטיות שלהם – לכאורה.
דובר של פייסבוק אישר בפועל את הפיתוח הזה לאתר. עם זאת, טען כי “מוקדם מדי בשבילנו לשקול הצפנה הומומורפית ל-WhatsApp בשלב זה”.
מה דעתכם?
"כדי לשמור על הפרטיות" ו"פייסבוק" באותו הקשר זה כמו-
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח