בסוף השבוע הודיעה פייסבוק (Facebook) על שינוי באלגוריתם הקובע אילו פוסטים ישולבו בתזרים החדשות הראשי של כל משתמש באפליקציה. המטרה, לדברי החברה, היא להפוך את הדף הראשי לאישי יותר.
עד כה, לדברי החברה, היא קבעה אילו חברים לתעדף בתזרים של כל משתמש לפי חישובים כמו תדירות התקשורת ההדדית בהתאם למספר משתנים כולל: כמות הלייקים והתגובות לפוסטים, כמו גם שיחות ב-Messenger, מספר החברים המשותפים וסימון כ-‘חבר קרוב’ בהגדרות. לאחרונה ערכה החברה סקרים שלפי תוצאותיהם, כך היא מספרת, מצאה שגם כמות התמונות בהן המשתמש והחבר מתויגים, כמות התגובות והלייקים של אחרים ששניהם מגיבים להם ומקומות ששניהם מסמנים כי הם נמצאים שם לעיתים קרובות מעידים על קרבה.
לכן, האלגוריתם יציג לכל משתמש בתזרים האישי שלו יותר אנשים שלפי הקריטריונים הללו מנהלים קשר קרוב יותר עם המשתמש, אם כי היא הדגישה שלא מדובר בהצגת פוסטים של אלו שלפי החישוב קרובים יותר למשתמש בלבד, אלא רק על דירוג גבוה יותר ברשימה לעומת פוסטים של אחרים.
בנוסף, ציינה פייסבוק כי הפכה את האלגוריתם למודע יותר לממד הזמן: אם עד כה הוא חישב את רמת הקרבה בין אנשים רק לפי הסכום הכולל של אינטראקציות ביניהם, מעכשיו הוא אמור להפחית בהדרגה את התיעדוף של חברים שהקשר בינם לבין המשתמש מתרופף, כפי שהדבר מתבטא בירידת תדירות התקשורת ביניהם.
שינוי אחר קשור לתכנים מעמודים שמוצגים לכל משתמש. גם במקרה הזה מספר החברה כי ערכה סקרים לפיהם קבעה קריטריונים כמו סוגי הפוסטים, זהות המפרסמים וכמובן גם כמות הלייקים, התגובות והשיתופים שהם מקבלים. לטענתה, כך היא תציג לכל משתמש יותר פוסטים מהעמודים שבאמת מעניינים אותו, פחות פוסטים מעמודים שהוא נוטה להתעניין בתכנים שלהם פחות בהרבה.
“כפי שאמרנו בעבר, המטרה אינה כמות הזמן שאדם מבלה בפייסבוק, אלא איכות הזמן שהוא מבלה בה”, כתבו אנשי החברה. הם הוסיפו כי בניגוד לשינויים קודמים, הפעם החשיפה לעמודים ולחברים לא אמורה להיפגע, אלא רק להתאזן לפי אנשי ותחומי העניין האישיים של כל אחד מ-2 מיליארד המשתמשים ברשת החברתית.