פייסבוק (Facebook) רכשה את GIPHY, האתר הגדול והפופולרי ביותר לתמונות מונפשות (GIF) במחיר של 400 מיליון דולרים, כך הודיעה הרשת החברתית בסוף השבוע.

פייסבוק הסבירה בבלוג שלה כי 50% מהתנועה ל-GIPHY מגיעה מפייסבוק ומאפליקציות הקשורות אליה ולפי החברה רוב השימוש של תמונות מונפשות מתבצע דרך אפליקציית אינסטגרם (Instagram). כך פייסבוק מתכננת לשלב את היכולות של GIPHY כחלק אינטגרלי בתוך אינסטגרם וזו הסיבה לרכישה: “על ידי חיבור של אינסטגרם ו-GIPHY יחדיו, אנו יכולים להקל על משתמשים למצוא את הסטיקירים והתמונות המושלמות לסיפור (Story) ובהודעות המידיות”.

via GIPHY

כיום GIPHY מבצעת שיתופי פעולה עם מותגים וחברות עם תוכן בלעדי ובעתיד הקרוב פייסבוק לא מתכננת לשנות את אופי השירות או להעלים אותו: “אנו נמשיך לאפשר את השימוש ב-GIPHY לציבור הרחב ולפלטפורמות נוספות”, כתבו ב-GIPHY.