פייסבוק (Facebook) ככל הנראה ירדה מהתוכניות שלה לשלב פרסומות באפליקציית ההודעות הפופולרית וואטסאפ (WhatsApp) וצוות הפיתוח שעבד על זה בשנים האחרונות – בוטל.

לפי הדיווח של ה-Wall Street Jornal, בחברה החליטו להשהות את התוכניות להצגת פרסומות בשירות, צעד שנוי במחלוקת אשר ישפיע על מיליוני משתמשים ויפגע קשות בחווית השימוש באפליקציה. צעד שגרם מייסד החברה יאן קום להתפטר ב-2018.

כזכור, פייסבוק רכשה את וואטסאפ ב-2014 בסכום גבוה במיוחד של 19 מיליארד דולרים. בעת הרכישה אמר מארק צוקרברג כי לא יוצגו פרסומות בפלטפורמה, הבטחה שהופרה זמן קצר לאחר השלמת הרכישה. ב-2016 התגלה כי פייסבוק שיתפה את נתוני המשתמשים האישיים שלה בין וואטסאפ לפייסבוק, מה שגרם לרשויות בארה"ב לפעול בנושא ולעצור זאת.

טרם ברור מה יעלה בגורל הפרסומות בוואטסאפ והאם פייסבוק מצאה דרך אחרת להניב ממנה כסף, זאת מלבד פלטפורמת ה-WhatsApp Business שממנה היא מרוויחה כמיליון דולרים בשנה.

-פרסומת-
העורך הראשי ומנהל האתר. איש חומרה שנולד עם מברג ביד ומקום לכרטיס הרחבה. בעל תואר ראשון במדעי הטכנולוגיה ומעריץ מושבע של גאדג'טים מאז שהמציאו את המסך (גם לא מגע). מעביר את זמנו עם מוצר שזה עתה יצא לבין זה שייצא, חי את הרשת ואף פעם לא שוכח שטכנולוגיה טובה היא פרי מחשבתם של אנשים טובים.