שערוריית קמברידג' אנליטיקה והדלפת המידע הפרטי של 50 מיליון משתמשי פייסבוק (Facebook) טרם נרגעה, ובתגובה הודיעה היום החברה על צעדים חדשים בהם היא נוקטת כדי להבטיח את שמירת הפרטיות של משתמשיה. בחברה מציינים כי התהליכים היו בעבודה מזה זמן מה, אך הפרשה הדגישה בפניהם את חשיבות העניין.

אחד השינויים הגדולים הוא שינוי באופן המוצגות הגדרות הפרטיות. כעת לדבריה, מרוכזים כל הגדרות הפרטיות תחת מקום אחד, במקום ב-20 תפריטי משנה שונים. פייסבוק הנגישה את התכנים והפכה את הסעיפים לברורים, קריאים ונוחים להבנה, יחד עם דוגמאות רלוונטיות.

כך למשל, בקיצורי הפרטיות החדשים, משתמשים יכולים לבחור באפשרות של "הפכו את החשבון שלכם למאובטח יותר", בה ניתן להוסיף שכבות שונות של הגנה על החשבון כמו למשל זיהוי בשני שלבים. במצב בו מישהו נכנס לחשבון במכשיר לא מוכר, יתבקש המשתמש לאשר שזה אכן הוא.

ב"שלטו במידע האישי שלכם" ניתן לבחון את כל מה שיתף המשתמש ולמחוק במקרה הצורך. זה כולל פוסטים שהמשתמש שיתף או הגיב אליהם, בקשות חברות ששלח ודברים שחיפש בפייסבוק. באפשרות "שלטו על המודעות שאתם רואים" ניתן לנהל את המידע שעל פיו מוצגות למשתמש פרסומות. ב"נהלו מי רואה את הפוסטים ואת המידע האישי" ניתן להגדיר הרשאות צפייה בחשבון, בתמונות, בפוסטים, בשיתופים ובכל שאר המידע שמופיע בפרופיל.

 ההגדרות הישנות משמאל, והחדשות מימין:

כמו כן מעמידה פייסבוק לרשות המשתמשים אזור חדש בשם "גשו למידע שלכם", בו משתמשים יכולים לצפות בכל מה ששיתפו אי פעם, ולמחוק אותו במידת הצורך. כמו כן יכולים משתמשים להוריד את כל המידע האישי שלהם – כולל תמונות, אנשי קשר ופוסטים – לתוך קובץ אחד ולשמור אותו במצב לא מקוון, כדי להיות בטוחים שהוא מגובה. ניתן אפילו להעביר את מסד הנתונים הזה בקלות לשירות אחר.

קרא עוד:  מחירו של OnePlus 7t בישראל נחשף, יושק בסוף החודש

כמו כן עדכנה פייסבוק את תנאי השימוש שלה עם סעיף שמגיש "מחוייבות לאנשים", והבהרות לגבי המידע שנאסף והצורה שבה נעשה בו שימוש. החברה טוענת כי מטרת העדכונים היא לספק שקיפות, ולא כדי לקבל זכויות לאסוף, להשתמש או לשתף את המידע האישי עם גופים אחרים.