פייסבוק (Facebook) אישרה כי רכשה את חברת PlayGiga הספרדית, שפיתחה טכנולוגיה לצורך שידור משחקים (Streaming) ללקוחות. PlayGiga הציעה את השירות במספר מצומצם של מדינות בהן איטליה, ארגנטינה, צ’ילה וספרד, עם קטלוג של כ-300 משחקים בהם יכלו הלקוחות לשחק באופן מיידי, וללא צורך ברכישת חומרה יקרה המיועדת לגיימינג. סכום הרכישה מוערך בכ-80 מיליון דולרים.
ל-PlayGiga היו כוונות להרחיב את תחומי פעילותה לאזורים נוספים, בהם מדינות במערב אירופה ובמזרח התיכון, אולם אלו עשויות להשתנות בעקבות הרכישה. מדובר כמובן בשחקנית קטנה יחסית בתחום, אליו נכנסה לאחרונה גוגל (Google) עם שירות סטדיה (Stadia). גם סוני (Sony) מציע שירותי משחקים בהזרמה ללקוחותיה בארה”ב ובחלק ממדינות אירופה, ומיקרוסופט (Microsoft) עורכת ניסויים בשירות דומה של משחקים מבוססי-ענן.
פייסבוק אינה חושפת בינתיים את תכניותיה עבור הטכנולוגיה של PlayGiga, אולם בהחלט לא מדובר בהשקעתה הראשונה בתחום. המשמעותית מכולן הייתה ככנראה רכישתה של אוקולוס (Oculus), יצרנית קסדות המציאות המדומה שעברה לידי בעלותה של הרשת החברתית ב-2014. בנוסף הציגה החברה בתחילת השנה קטגוריה חדשה המוקדשת למשחקי דפדפן, וגם לצפייה בשחקנים אחרים תחת שירות Facebook Gaming המתחרה (בינתיים לא בהצלחה יוצאת דופן) בשירות Twitch.