אחד מבין כל חמישה מחשבים שנמכרו ברבעון הראשון של 2012 היה טאבלט. כך עולה מהדו"ח הרבעוני של חברת קנליס (Canalys) אשר עוקבת אחר מצב המכירות בשוק השנתי. למעשה, המצב בארצות הברית אפילו קיצוני יותר: ברחבי מדינתו של הדוד סם הגיע היקף המכירות של הטאבלטים ל-40% מכלל שוק המחשוב. הנתונים הכלליים הללו כמובן טובים מאוד עבור אפל (Apple) ששולטת בשוק הטאבלטים עם ה-iPad שלה, אבל בכל זאת, למרות שברבעון האחרון של 2011 היא עלתה לראשונה למקום הראשון הכללי, היא נאלצה לראות כיצד HP מצליחה ברבעון הזה לקחת ממנה בחזרה את ההובלה בהפרש זעיר של כ-40,000 יחידות מחשבים.

אפל שגרה אל החנויות ברבעון הראשון של 2012 כ-15.8 מליון מחשבים, מתוכן לא פחות מ-11.8 מליון היו מכשירי iPad, אך כאמור זה הספיק לה רק למקום השני. לפי קנליס, לנובו (Lenovo) נמצאת במקום השלישי, ואחריהן אייסר (Acer) ודל (Dell) שסוגרות את החמישייה הראשונה עם ירידה בהיקף המכירות במונחים של שנה לשנה. לנובו צמחה ב-50% לעומת הרבעון הראשון של 2011, מדווחת קנליס.

הנטבוקים עדיין לא נעלמו מהשוק, אך היקף המכירות שלהם ירד ב-34% לעומת התקופה הזהה בשנה שעברה, וכיום הם תופסים כ-5% מהשוק. בשיאם הם הגיעו לכ-13% מהשוק, וזה קרה לפני כשנתיים.

בסך הכל הסתכמו המכירות ברבעון הראשון של 2012 ב-107 מליון יחידות של מחשבים, ומספר זה לא כולל שרתים אלא רק מחשבי קצה בלבד. מדובר בעלייה של 21% לעומת הרבעון הראשון של 2011, אבל בקנליס מזהירים ואומרים שקשה לצפות מה יקרה למכירות המחשבים בהמשך, מכיוון שהצפי הוא לתנאי כלכליים סוערים ולא יציבים.

פורסם לראשונה באתר THspot.co.il

 

-פרסומת-
עורך האתר, כתב וותיק בתחום המחשבים והטכנולוגיה. נמצא כאן בסביבה עוד לפני שהאינטרנט הפך למה שהוא היום. היה עורך של מגזינים רבים (כן, מאלה שהודפסו על נייר), כולל PC Plus, חי את העולם הטכנולוגי ומתעורר בדיוק בזמן כשהשליח עומד בדלת עם מוצר חדש לסקירה.