גוגל (Google) הפסיקה במפתיע את התמיכה של יוטיוב (YouTube) ברמקול החכם החדש של אמזון, ה-Echo Show והמשתמשים אינם יכולים לנגן סרטונים על מסך המכשיר. מה הסיבה?
באמזון (Amazon) הוציאו הצהרה כי גוגל חסמה את יוטיוב ב-Echo Show בלי הודעה מוקדמת וללא הסברים: “זו הייתה הפתעה עבורנו… לא אהבנו את זה ובטח הלקוחות שלנו המשתמשים ב-YouTube ב-Echo Show לא אהבו את זה”. מנגד בגוגל טענו כי המכשיר “אינו מספק את חווית המשתמש הראויה” נטען והוסיפו כי אמזון הפרה את תנאי השימוש של יוטיוב.
עם זאת, תגובת שתי החברות כנראה לא מספרת את הסיפור האמיתי מאחורי העניין שכן לא מדובר בבעיה טכנית. הערכות הן כי גוגל מקשה על אמזון בשל התחרות העזה בין השניים על אותו פלח לקוחות בדיוק. יתרה מכך, מסיבה כזו או אחרת מוצרי Google Home אינם נמכרים באמזון וייתכן כי זו סוג של נקמה מצד גוגל. “שתי החברות נכנסו לקונפליקט משום שהן מתחרות על אותן הזדמנויות צמחיה חדשות – במקרה זה סביב הבית החכם”, אמר איאן פיג, אנליסט בחברת הייעוץ IHS. אנחנו בהחלט יכולים להסכים איתו.
כמו ילדים קטנים (אפילו סמסונג שמתחרה עם אפל מוכרת לה חלקים בשביל האייפונים)
“אפילו”. סמסונג מרוויחה מזה יפה מאוד, ואפל מחוייבת לקנות מסמסונג חלקים. מה שבעתיד לא יהיה המצב, מפני שהם עשו עסקה עתידית עם אל ג’י.
בכל מקרה, זה לא כמו ילדים קטנים, בגלל שאלו חברות שמנסות להשתלט על שוק, מכיוון שהתחרות חזקה – הן מנסות לפגוע אחת בשנייה.