האם FIFA 22, משחק הכדורגל העדכני בסדרה המצליחה של אלקטרוניק ארטס (Electornic Arts), עשוי להיות המשחק האחרון תחת המותג המצליח? אלקטרוניק ארטס לא מתכוונת לוותר על המשחק עצמו, אך היא בהחלט שוקלת לוותר על השם FIFA ולחבור שם אחר החל בשנה הבאה.
את החדשות הללו החליטה החברה למסור דווקא בזמן שדיווחה על מכירות שיא של הגרסה האחרונה עבור הקונסולות והמחשב האישי. אלקטרוניק ארטס חשפה כי בשבועות הספורים שחלפו מאז ההשקה הרשמית, נרכש FIFA 22 על ידי לא פחות מ-9.1 מיליון שחקנים בכל העולם, ששיחקו יחדיו לא פחות מ-460 מיליון משחקי כדורגל.
אולי דווקא על רקע הצלחה זו, סבורה אלקטרוניק ארטס שהסדרה אינה תלויה עוד במותג FIFA, עליו משלמת החברה מיליוני דולרים בכל שנה.
באלקטרוניק ארטס מדגישים כי גם אם תחליט החברה לוותר על השם אין זה אומר שהחברה תחדל מתשלום על הזכויות לשימוש בשמותיהם ופניהם של השחקנים, של ליגות ושל אצטדיונים מפורסמים. לצורך כך מציינת החברה כי היא מחזיקה בזיכיונות ליותר מ-17,000 שחקנים, 700 קבוצות, 30 ליגות ו-100 אצטדיונים, וכל אלו ימשיכו ללא ספק לשנה הבאה.
קשה שלא לחבר בין ההחלטה של החברה לבין כך שהמתחרה העיקרי של הסדרה לאורך השנים, מותג Pro Evolution Soccer של קונאמי (Konami), ירד השנה מהבמה לטובת eFootball החינמי – שבינתיים זוכה לביקורות גרועות למדי) – מה שמותיר את אלקטרוניק ארטס כמעט כמונופול בתחום.