אלקטרוניק ארטס (Electronic Arts) הודיעה כי בתגובה לתלונות המשתמשים, תהפוך הגישה לדמויות הגיבורים במשחק הפעולה החדש Star Wars Battlefront II לקלה יותר. עלות הדמויות של דארת׳ ווידר ולוק סקייווקר, שעד כה מחירן בתוך המשחק עמד על 60,000 קרדיטים, קוצצה ב-75% ל-15,000 קרדיטים בלבד. בפועל, משך הזמן הנדרש לשחקן על מנת שיוכל לפתוח את הדמויות הללו צומצם מ-40 שעות לעשר בלבד.
ההחלטה הזו של החברה הגיעה בעקבות גל מחאה על המעבר של Battlefront II לשימוש במערכת תשלומים פנימית ומכירת ‘קופסאות אוצר’ בניגוד למשחק הקודם בסדרה שנתמך באמצעות מודל כלכלי שונה – מכירת חבילות הרחבה (DLC). שחקנים רבים ראו בהחלטה זו ניסיון ציני של אלקטרוניק ארטס לסחוט מהשחקנים תשלומים נוספים אחרי רכישתו של המשחק המלא, על מנת שיוכלו ליהנות ממלוא התכנים ולנצח בקרבות בקלות רבה יותר.
התגובה הראשונית של אלקטרוניק ארטס לתלונות, ניסיון לשכנע את השחקנים כי מחירן הגבוה של דמויות הגיבורים תורם לתחושת ההישג שבפתיחתן, הפכה לפוסט השנוא ביותר בתולדות אתר הקהילות Reddit. גם ציוני הביקורות של המשחק שפורסמו עד כה מאכזבים למדי: ממוצע הציונים של Battlefront II בגרסת ה-PlayStation 4 עומד על 78, בגרסת המחשב האישי זכה המשחק לממוצע 79, ואילו בגרסת המיועדת לקונסולת ה-Xbox One הממוצע הנוכחי הוא 72 בלבד.
ממש לא מדויק, EA קיצצה ב- 75% את מחיר הדמויות אבל גם קיצצה ב- 75% את הערך של ה”מטבעות” שניתן לאסוף לקבל במשחק. כך שיצא שלא שיפרה דבר, מלבד יחסי ציבור, במיוחד כאשר עיתונאים לא מפרסמים תמונה מלאה