אפליקציית הצ'אט Discord מתכוונים לקרוא תיגר על השליטה הבלתי מעורערת של Steam על שוק הורדת משחקי המחשב. בסוף השבוע הודיעה החברה על תחילתה של בדיקת בטא לחנות המקוונת שלה אשר תאפשר למשתמשי השירות לרכוש דרכה גם משחקים.

ל-Discord יש כ-150 מליון משתמשים, מה שבהחלט מאפשר לחברה לפזול לעסקי הליבה של Steam. לדברי החברה, תתבצע פריסה מצומצמת של החנות במסגרתה זו היא תקנה גישה ל-50 אלף משתמשים הממוקמים בקנדה. בחברה יציעו לאלה לרכוש משחקים בודדים או מנוי המקנה גישה לחבילת משחקים שיוצעו כחלק ממנוי ה-Discord Nitro אשר מוצע לרכישה ב-5 דולר לחודש או 50 דולר לשנה.

Discord רוצה להציע לשחקנים את מה ש-Steam לא מספקת

השירות Discord החל את חייו בתור אפליקציית צ'אט קולי אשר נועדה לספק פתרון מקיף וחינמי לשחקנים אשר מעוניינים לתקשר בניהם ללא קשר לפלטפורמה או המשחק בו הם משחקים. אלה נהגו להשתמש בשירותים חיצוניים כמו Skype של מיקרוסופט (Microsoft) או שירותים דומים וזאת מכיוון שעד לאחרונה ל-Steam לא היה פתרון מובנה וידידותי לביצוע שיחות צ'אט קוליות. בזכות האסטרטגיה הזו הצליחה החברה לצבור כאמור כ-150 מליון משתמשים וכעת את אותה האסטרטגיה מתכוונים בחברה ליישם כדי לנגוס בנתח השוק של Steam בפן מכירת המשחקים.

כדי לקסום למשתמשים לרכוש משחקים שלא דרך Steam, מכוונים בחברה לעקב האכילס של החנות המקוונת מבית וואלב (Valve) – זו ניחנת בספריית משחקים עצומה בגודל של 19 אלף כותרים ועד סוף השנה צופים כי כמות זו תגדל בכ-10 אלף כותרים נוספים.

הכמות הגדולה של הכותרים והעבודה כי בוואלב לא בוחנים את המשחקים שעולים לשירות, מוביל לבעיה שמקשה על השחקנים לברור בקפידה.

לעומת זאת ב-Discord מבטיחים כי החנות המכוונת שלהם תציע חוויה מתקנת, כשכל כותר שעלה לחנות נבחן ונבחר בקפידה טרם העלתו לשירות. בפרסום בבלוג החברה מבטיחים להציע "חוויה דומה לזו שניתן למצוא בחנות הספרים השכונתית שלכם. עם המלצות על המשחקים החמים והחדשים בשבילכם" וכך מתכוונים בחברה לשים דגש על איכות על פני כמות.

בחברה מעוניינים לקסום גם למפתחים ומכריזים על התוכנית 'First On Discord' אשר מציעה תמריצים ותגמולים למפתחים אשר יקנו לחנות החדשה הסכם בלעדיות למשך 90 יום מרגע השקת המשחק.

נכון לרגע זה לא יודע מתי החברה תרחיב את מעגל המשתמשים אשר יכולו לגשת לחנות ויהיה מעניין לראות האם Discord תהיה החברה שתצליח לשבור את ההגמוניה שיש ל-Steam על שוק משחקי המחשב.

-פרסומת-
מנהל רשתות במקצועו והוא בעליו הגאים של ערוץ היו-טיוב The G3 Show. הוא גיימר, גיק וכל מה שבניהם. דעתן וחובב חפיצים מושבע. שי מחליף טלפונים כמו גרביים וכל כמה חודשים ניתן למצוא אצלו חפיץ חדש ביד. הדבר היחיד שהוא אוהב יותר מחפיצים הוא להשתמש במושגים עבריים (ידעתם שחפיצים הם גאדג'טים?). בזמנו החופשי המועט משמש שי כמקור מידע טכנולוגי ״של החבר׳ה״.