אמש, אחרי שנים-עשר שנים, השיקה Blizzard את משחק האסטרטגיה הכל כך מצופה, Diablo III. ההשקה בלילה שבין שני לשלישי הייתה אחת המרשימות בעולם הגיימינג בתקופה האחרונה ובכל העולם עמדו עשרות אלפי גיימרים בציפייה לרכוש עותק של המשחק החדש וגם בישראל (למעלה בתמונה). 2 מיליון יחידות נמכרו בהזמנה מוקדמת, ועוד מספר גדול של עותקים בערב ההשקה, ומספרי שיא להזמנת משחק ב-Amazon הם רק מההישגים שרושמים לעצמם Blizzard.

אנחנו יודעים מתי אתה משחק
אבל, עד כמה שהיום הזה היה משמח לרבים, מצאו רבים כי בעיות התקשרות לשרת המשחקים, ה-Battle.net, מנעו מהם מלשחק. אם היינו מדברים על כל משחק אחר, לדוגמה Diablo 2, אז הגיימר היה עובר למשחק מקומי וחוזר אחרי כן לשחק ברשת, אבל לא. Diablo III דורש, להפתעת רבים, להיות מחובר כל הזמן לשרתי החברה בזמן שהוא פועל. כך נמנעו עשרות ואם לא אלפים של גיימרים מלשחק במשחק החדש שזה עתה רכשו כאשר קיבלו את השגיאה Error 37 או Error 3003 ואחרים עם ההודעה כי יש בעיית התקשרות.

מנגנון הDRM פועל לרעתנו
עכשיו נשאלת השאלה, מדוע Blizzard דורשת מהגיימר חיבור רציף לשרתי החברה כל זמן שהוא משחק? נכון, כדי למנוע העתקות פיראטיות של המשחק. מנגנון ה-Digital Rights Managment, או בקיצור DRM, מאפשר לחברה המפיצה הגבלה ושליטה של תכנים דיגיטליים המוגנים בזכויות יוצרים, ובצורה זאת, Blizzard הטמיעה את המנגנון הבקרה אך היא בחרה בדרך המחמירה ביותר, ה-Always Online DRM, שללא התחברות לשרתי החברה, לא נוכל לשחק. כדי להבין מה זה אומר, כדאי לצפות בוידאו כאן בהמשך שבו רואים כי בזמן המשחק, ולו לרגע בו האינטרנט מתנתק – המשחק נעצר.

הגיימרים מתלוננים
אם נשים לרגע בצד את האופן בו ישנה תלות בשרתי Battle.net וחוויות ההתקנה הארוכה, נשאלת השאלה איך ה-Diablo III ביחס לקודמו? שוב הדעות חלקות וישנם שחקנים המתלוננים כי בהשוואה ל-Diablo 1 ו-2, במשחק החדש אפשרויות רבות השתנו לרעה וחסרים דברים מוכרים, ומצד שני ניתן למצוא הרבה שחקנים שאומרים כי זו חוויה חדשה לגמרי. ישנם תלונות כי גם הסיפור קצר מידי ויש שאמרו כי סיימו את המשחק בתוך 7 שעות, אם כי גודל העולם והתוכן נראה גדול למדי, זאת נוסף על אפשרות המולטי-פלייר.

עדיין משחק מצוין
אלמלא לא הייתה פרשיית ה-DRM, פחות תלונות היינו שומעים ברשת, כנראה ש-Blizzard יכלה ליהנות עוד יותר מהשקה המוצלחת למדי. הגרפיקה מרשימה, המשחקיות שופרה ויש כאן תמורה לציפייה. אך בחברה שהטמיעו מנגנון כה בעייתי, היו צריכים להתכונן מראש. אז נכון, זו זכותה של המפתחת להוסיף כל הגנה שהיא חושבת שצריך, אך אם היא לא הכינה את שרתיה לצעד שכזה ומגיע לכדי פגיעה בחוויית המשחק, אותנו ואת גיימרים רבים אחרים היא הפסידה.

וידאו: ביקורת ומשחקיות של Diablo III

צילום: שחר אלגזי

-פרסומת-
העורך הראשי ומנהל האתר. איש חומרה שנולד עם מברג ביד ומקום לכרטיס הרחבה. בעל תואר ראשון במדעי הטכנולוגיה ומעריץ מושבע של גאדג'טים מאז שהמציאו את המסך (גם לא מגע). מעביר את זמנו עם מוצר שזה עתה יצא לבין זה שייצא, חי את הרשת ואף פעם לא שוכח שטכנולוגיה טובה היא פרי מחשבתם של אנשים טובים.