מערכת ההפעלה החדשה לשעון החכם של אפל (Apple), ה-WatchOS 2.0, כבר ממש מעבר לפינה, אבל רגע לפני שהיא הופכת להיות זמינה להורדה נחשפים פרטים מעניינים על חנות האפליקציות של השעון. מתברר שעד כה קיימות בה 11,469 אפליקציות ייעודיות, ומדובר בעלייה של כמעט 50% לעומת ה-6,352 שהיו קיימות בה בחודש יוני האחרון. ל-Android Wear, לשם השוואה, יש כיום כ-4,000 אפליקציות בלבד.
באופן די מפתיע, יחסית למסך הקטן שלו, מצאה חברת האנליסטים App Annie כי הקטגוריה בעלת מספר האפליקציות הגבוה ביותר (1,412) היא דווקא קטגוריית המשחקים. בהתחשב בעובדה שלמשתמשי ה-Apple Watch יש כבר iPhone ביד, לא ברור למה הם צריכים גרסה מוקטנת של אותו משחק. הקטגוריה הבאה בתור היא ‘שימושים’ עם 1,243 אפליקציות, שהיא כבר יותר מובנת כיוון שאפליקציות שימושיות מאפשרות למשתמשים לבצע פעולות בזמן קצר יותר. שאר הקטגוריות הן סגנון חיים (863), בריאות וכושר (787), בידור (769), נסיעות (762), יעילות (761), חינוך (659), פיננסים (617) וספורט (454).
החלוקה הזו די חופפת למה שקורה בחנות הרגילה של אפל, מה שכנראה מעיד על המגבלות של מערכת ההפעלה watchOS, שכן רוב האפליקציות הן למעשה עיבודים של אפליקציות קיימות אחרות ולא באמת ‘ממציאות את הגלגל’.
עם זאת, WatchOS 2.0 עשויה לשנות את המצב שכן היא מאפשר למפתחים להריץ אפליקציות באופן חלק על המכשיר עם שיפור בביצועים ובמהירות, גישה לחיישנים של השעון והטמעה טובה יותר של השירותים בפרצופים החדשים של השעון. סביר להניח שגם יצוצו תת קטגוריות חדשות בחנות שעושות שימוש חכם יותר בשעון, כמו למשל אפליקציה שמסוגלת למדוד חום גוף.
מערכת ההפעלה WatchOS 2.0 תהיה זמינה החל מה-16 בספטמבר.