שירות המוזיקה הצרפתי Deezer (דיזר) עומד בפני השקה בישראל. מסיבת העיתונאים הרשמית לכבוד השקת השירות נקבעה לתחילת השבוע הבא, אך ניתן להירשם אליו כבר עתה במסגרת מה שמוגדר על ידי החברה כ-״השקה רכה״ טרם כניסה אגרסיבית יותר לשוק.

ייחודו העיקרי של Deezer לעומת שירותי מוזיקה אחרים הזמינים בישראל זה מכבר כגון Apple Music, סלקום ווליום ו-Tidal, הוא קיומו של מנוי חינמי המאפשר האזנה לשירים ללא הגבלה במחשב האישי, אך עם זאת כולל פרסומות קוליות. בנייד, מאפשר המנוי החינמי האזנה לרשימות שירים אוטומטיות בלבד, המורכבות על ידי Deezer לפי ניתוח אלגוריתמי של העדפות המשתמש.

מנוי ״פרימיום״ שעלותו 19.90 שקלים בחודש מאפשר האזנה בלתי מוגבלת לשירים גם בטלפון החכם, מסיר את הפרסומות ומאפשר שידור באיכות גבוהה יותר. חבילה משפחתית, שעלותה 29.90 שקלים לחודש, כוללת גישה לשירות לעד שישה משתמשים שונים. משתמשים חדשים יכולים להתרשם ממנוי הפרימיום במחיר של שקל אחד בלבד לשלושת החודשים הראשונים.

מהתרשמות ראשונית, נראה כי קטלוג השירים של Deezer, הכולל עשרות מיליוני רצועות ואלבומים, הותאם במידת מה להעדפות הקהל הישראלי וכולל גם יצירות של אמנים מקומיים כדוגמת עומר אדם, טונה ועדן בן-זקן. ניתן למצוא גם רשימות השמעה המוקדשות למוזיקה ישראלית בז׳אנרים שונים.

שירות המוזיקה של Deezer כבר הושק בישראל ב-2012, אך לאחר כחצי שנה נחסם מחדש – כנראה בעקבות אי הסכמה עם בעלי הזכויות המקומיים. כעת, יש לקוות, הוא כאן כדי להישאר.