תחום מצלמות הרכב, כך נראה, מתחיל להתעורר שוב מסוג של תרדמה שעבר בחודשים האחרונים. המצלמות שמגיעות כיום לשוק מביאות תכונות חדשות ומתקדמות יותר: איכות צילום הווידאו, גיבוי לענן, זיהוי תנועה ועוד. DDPai היא חברה שמוכרת פחות בנוף הישראלי אבל היא מציעה כבר מעל עשרה דגמים ונחשבת לפופולרית למדי באתרי המסחר מעבר לים. אלינו הגיע לבדיקה הדגם החדש Mola N3 GPS המציע איכות תמונה משופרת, תמיכה ב-GPS ועוד כמה חידושים מעניינים.
מצלמה קטנה וקומפקטית
כשהוצאנו את Mola N3 מהקופסה היה נדמה לנו שאנו מזהים את העיצוב שלה. קפיצה שנתיים עזרה לנו לאתר את את הסקירה שלנו על המצלמה 70MAI, אז עדיין חברה שעושה את צעדיה הראשונים בתחום. היום נראה כי DPPai מנסה להתחרות בה ראש בראש. בשני המקרים מדובר במצלמה קטנה וקומפקטית בצורת גליל אובלי רחב, שנועדה לתפוס מינימום מקום על שמשת הרכב.
זרוע המצלמה מאפשרת להציב אותה בזווית הרצויה, בין אם מדובר בצילום אל הכביש או פנימה, אל תוך הרכב. בזרוע תופסן המאפשר ניתוק מהיר מהמצלמה, עם חיבור USB-C, כך שאפשר לסובב אותה לפנים הרכב כשמעוניינים ולהחזיר בקלות זאת למצב הראשוני בלי לנתק כבלים.
גודלה הקטן מאפשר להציב אותה ממש מאחורי המראה, כך שהיא תופסת מקום מועט ואינה מסתירה את שדה הראייה. מקדימה נמצאת עדשת הצילום המרכזית ונורית ביקורת למצב הצילום, שיש גם בצד השני. בדופן מאחורי מכסה גומי נמצא חריר ייעודי לכרטיס זיכרון בנפח של עד 128 גיגה-בייט וחיבור microUSB נמצא על התופסן לשמשת הרכב.
מבחינת יכולות צילום, ל-Mola N3 חיישן 5 מגה-פיקסל עם תמיכה בצילום וידאו באבחנה של עד 2K או 1600p ב-30 פריימים/לשנייה בקידוד N.265. זה אומר כי חדות הצילום תהיה גבוהה יותר מאשר FHD, כך שזיהוי לוחית רכב במקרה שנדרש יהיה ברור יותר, מה שיכול להכריע את הכף בעת תאונת דרכים.
העדשה היא בזווית אולטרה רחבה 140 מעלות, כך שהמצלמה מצליחה לכסות את קצוות הרכב. עם זאת, בקצוות התמונה מעט מעוותת.
מבחינה תפעולית אין צורך לעשות דבר. המצלמה מתחילה להקליט באופן אוטומטי ברגע שהרכב מונע ומפסיקה כשמכבים אותו. במקום סוללה יש בתוכה קבל-על הנחשב לבטוח יותר בימי הקיץ החמים בישראל.
כדי להתחיל להשתמש במצלמת הרכב יש לחווט את כבל ה-microUSB הארוך המגיע בערכה. אנחנו עשינו זאת די בקלות ברכב היונדאי ששימש אותנו לבדיקה – הכבל הועבר בתוך חיפוי הגג, לדופן הימני עד לתא הכפפות ומשם למצת הרכב. בערכה יש גם מדבקה שקופה לשמשת הרכב אותה מדביקים לאחר ניקיון יסודי של הזכוכית ואליה מצמידים את תושבת המצלמה. יש גם מטען USB כפול לחיבור למצת.
תכונות מתקדמות
למצלמת Mola N3 אין צג חיצוני, והרי גם כך הוא לא ממש שימושי אחרי ההגדרה הראשונית. במקום זאת יש אפליקציה המאפשרת לבצע מספר לא מועט של הגדרות. מלבד קביעת הגדרות כלליות כמו איכות הצילום, עוצמת הרמקול ועדכוני תוכנה, אפשר לגשת לצילומים האחרונים, לצפות בווידאו בזמן אמת ולהוריד את הקבצים או לשתף סרטונים בנייד. אפשר גם לבצע צילום תמונות, לעקוב במדויק במפות גוגל (Google Maps) אחר הניווט והתנועה של הרכב בכל קטע וידאו שצולם.
אבל מלבד זאת, גולת הכותרת של המצלמה היא טכנולוגיית Sense Reality, המשתמשת בשישה חיישני תנועה ומאפשרת לעקוב אחר הנהיגה ולשמור את נתוני הנסיעה. בין אם מדובר בסטייה מנתיב, התקרבות מסוכנת לרכב מלפנים או הולכי דרך שהתפרצו לכביש, הכל נרשם ומתועד באפליקציה.
באפליקציה אפשר להשתמש תוך כדי נסיעה והיא מציגה על המסך את מהירות הנסיעה, זמן, מרחק ועוד. אפשר גם לצפות בנתוני הנסיעה בפירוט לאחר מכן, כמו גם המיקום המדויק של הנסיעה זאת באמצעות ה-GPS ולשתף את הנתונים בלחיצת כפתור. בסרטון הווידאו מוטבע תאריך ושעה עדכניים הנלקחים מהטלפון זאת לצד מהירות נוכחית ולוגו של היצרנית. לא מצאנו איך אפשר להסיר או לכל הפחות להתאים את התצוגה.
מלבד הצילום בנסיעה, ל-Mola N3 יש אפשרות נוספת המיועדת למי שמעוניין לצלם וידאו גם כשהרכב חונה, זאת באמצעות שימוש בחיבור כבל קבוע הנרכש בנפרד. במצב זה, כשהמצלמה מזהה כי נותקה מחיבור המטען ועברה למתח נמוך, היא נכנסת למצב צילום בחנייה בו היא מצלמת פריים בודד לשנייה. אמנם לא מדובר בצילום וידאו מלא וחלק, אבל הוא מאפשר לזהות דמויות בחושך.
איכות צילום גבוהה
במשך תקופת הבדיקה גילינו כמה פרטים מעניינים. את צליל ההפעלה ביטלנו כי מציק לשמוע זאת בכל התנעה את שם החברה – ואגב כך גילינו כי הוגים אותה בשם ‘די די פאי’. עוד דבר חביב שגילינו הוא שהקשה כפולה על גוף המצלמה מצלמת תמונה. זה יכול להיות שימושי אם רוצים לתעד משהו מוגדר או סתם ללכוד תמונות סלפי.
מבחינת איכות הצילום, המעבר מ-Full HD ל-2K בהחלט מורגש. החדות גבוהה מאוד, הצבעים מאוזנים והתמונה נראית טוב וחלק. אפשר לזהות בקלות מספרי לוחית רישוי גם ממרחק גדול יחסית והפרטים מאוד ברורים, אבל כפי שנאמר קודם, החלקים הנמצאים בקצוות שבשל הזווית הרחבה מעט מעוותים. גם בלילה איכות צילום הווידאו טובה, אולם לוחיות הרישוי נראות הרבה פחות ברור ומאוד תלוי באור ובזווית, כך שזה משתנה בהתאם לתנאי הרחוב והתאורה.
כאמור, אפשר לשלוף סרטונים ותמונות דרך האפליקציה, כאשר כל סרטון מסוג mp4 באורך של דקה תופס כ-100 מגה-בייט. כלומר כרטיס זיכרון של 16 גיגה-בייט יספיק לקצת פחות משעתיים – המצלמה שומרת בכרטיס גם יומן רישום ותיעוד נוסף.
השורה התחתונה
כמצלמת דרך, DDpai Mola N3 מספקת את כל מה שאפשר לבקש: איכות הצילום טובה עם זווית צילום רחבה מאוד, יש לה GPS מובנה, הסוללה שבתוכה מתאימה לטמפרטורות גבוהות ויש לה אפליקציה נוחה. כן היינו שמחים אם הצילום בלילה היה יותר טוב והורדת סרטונים היית מהירה יותר.
גם המחיר לא יקר. הדגם ללא GPS נמכר ב-44 דולרים (כ-160 שקלים) ו-Mola N3 עם GPS ב-54 דולרים (כ-180 שקלים). במסגרת מבצע שהחברה עורכת יש קופון 8 דולר לאיסוף בתוך עמוד המוצר וכן קופון DDPAI3 המוזיל ב-3 דולרים נוספים.
צודק, נתמך בכרטיס עד 128 גיגה-בייט
אתם בטוחים שמדובר ב1 גיגה בלבד?